luni, 15 septembrie 2008

unul dintre cei mai iubiti actori...

a trecut astazi in nefiinta...


Stefan Iordache


(3 feb 1941 - 14 sept 2008)


Sa ne amintim cu drag de acest mare om...
Pentru rolul sau din filmul Glissandro regizat in 1984 de Mircea Daneliuc a primit premiul ACIN.
A debutat la 22 de ani, în filmul „Străinul“, după romanul lui Titus Popovici. A mai jucat in filme precum: „De ce trag clopotele, Mitică?“(raspuns:“de franghie, mon cher”) (1981), „Noiembrie, ultimul bal“ (1989), „Cel mai iubit dintre pământeni“ (1993)…

In teatru s-a bucurat de mari succese in piese precum: „Crimă şi pedeapsă“ (1970), „Hamlet“ (1974), „Richard al III-lea“ (1983), „Maestrul şi Margareta“ (1980), „Prinţul negru“(1995), “Lolita” (2003), “Alex si Morris” (2004).
Cel mai recent rol a fost Prinţul Potemkin în „Ecaterina cea Mare“, si poate una dintre cele mai bune interpretari a marelui actor pe scena romaneasca. Piesa pusă în scenă de Cornel Todea la TNB este un spectacol interesant, realizat cu multa pasiune, daruire, deschidere catre modern si creativitate, desi din pacate pentru multi este "un spectacol penibil", "un mare esec al teatrului romanesc". Sustin in continuare (asa cum am mai scris intr-un articol mai vechi) ca este o piesa care rupe orice bariere, chiar daca voi fi criticata in continuare de fusu pe site-ul gandul, chiar daca va spune ca este un spectacol vulgar si ca nu am nici un fel de pregatire teatrala...poate doar sunt alt gen decat el:P

Pasionat de muzica, actorul si-a lansat propriul album, "Magazinul Meu de vise", in 2007. De asemenea, a colaborat cu Gheorghe Dinica si Nelu Ploiesteanu la albumul "Cantece de petrecere". Stefan Iordache a mai realizat duete cu Sanda Ladosi, Monica Anghel si Elena Carstea.

"Viata noastra este un tango"
(una dintre cele mai frumoase melodii ale lui)

EL: intr-o seara calda de vara
EA:ti-aduci aminte?
EL:in vacanta noi doi ne-am cunoscut
EA: da :)
EL: te-am privit pentru o clipa
EA: te-am simtit si mi-ai placut
EL: am intrat intr-o circiumioara
EA: si intr-un loc mai retars ne-am aszat
EL: undeva cinta orchestra
EI: si la dans te-am invitat
EI: viata noastra este un tango
EL: si tu ma faci sa cred ca eu conduc
EA: da, dar pasii mei alaturi de ai tai acolo unde vrei ma duc
EI: viata noastra este un tango
EA: si il dansam de-atita ani mereu, iar la final pe ringul gol vom fi
EA: doar
EL: tu si eu
EA: da :)
EL: am simtit atunci linga tine
EI: ca tu esti lozul meu cistigator
EL: si am stiut din noaptea-aceia
EI: am stiut ca te ador
EL: a trecut de atunci multa vreme si noi doi impreuna
EI: pas cu pasEL: am trecut prin veri si toamne
EI: si alaturi am ramas
EI: viata noastra este un tango
EL: si tu ma faci sa cred ca eu conduc
EA: dar pasii mei alaturi de ai tai acolo unde vrei ma duc
EI: viata noastra este un tango
EA: si il dansam de-atita ani mereu
iar la final pe ringul gol vom ficine?
EL: tu si eu
EA+EL: viata noastra este un tango
si tu ma faci sa cred ca eu conduc
dar pasii mei alaturi de ai tai
acolo unde vrei ma duc
viata noastra este un tango
si il dansam de-atita ani mereu
iar la final pe ringul gol vom fi...
tu sï eu

Niciun comentariu: