miercuri, 7 martie 2018

Pasiunea mea vaslitul


Cati dintre noi, copii fiind, nu ne-am dorit sa ne plimbam cu barca, imaginandu-ne ca suntem la concursurile de caiac-canoe cum vedem atat de des la televizor? Eu cu siguranta ma numar printre pasionatii de barci cu vasle, deoarece inca din copilarie am avut, din fericire, ocazia de a ma plimba destul de des cu barca. Nu va imaginati o barca de aceea wow cum vedem o filme, era o barca veche din tabla, cu vasle care cantareau, din punctul meu de vedere, o tona de kilograme. Traind intr-o zona de apa, bunicul meu folosea barba destul de des pentru a merge "la peste", cum se zice si bineinteles nu ratam nici o ocazie de a merge. Astfel, mi-am dezvoltat aceasta pasiune pentru a vasli, care odata cu inaintarea in varsta, din pacate, am urmat-o din ce in ce mai rar.


            Dar, daca nu ai o barca, cine spune ca nu poti inlocui aceasta pasiune pe alta cale? Desi, cu siguranta, e ultima varianta la care va ganditi, am ales cea mai de indemana solutie: sala de fitness. Si poate va ganditi ca acolo mergi sa folosesti banca de forta, aparatele pentru abdomene, banda de alergare, stepperul, etc, insa nu uitati ca intr-o sala de fitness exista si aparate de vaslit. Da, nu este ca si cum ai vasli pe apa, insa miscarea este aceeasi, ducandu-te cu gandul la o plimbare cu o barca adevarata.

            Stiai ca un aparat de vaslit antreneaza pana la 84% din masa musculara? Facand parte din categoria aparatelor cardio, aparatele de vaslit se bucura de popularitate atat in salile de fitness cat si acasa. Este conceput pentru a imita perfect miscarea dinamica a vaslitului, solicitand antrenarea intregului corp. Principalii muschi solicitati sunt cei din partea superioara a corpului: muschii bratelor, umerilor, pieptului, abdomenului si a spatelui. Pe langa acestia, sunt solicitati si muschii din partea inferioara a corpului: muschii picioarelor, fesierii, muschii soldurilor si gambele. Miscarile trebuie sa fie controlate si lente deoarece acestea sunt si cele mai eficiente pentru musculatura, oferind protectie pentru articulatii.
            Mereu am iubit aparatul de vaslit nu numai pentru faptul ca imi ducea aminte de copilarie, cat si pentru faptul ca este un aparat care te ajuta la slabit, avand in plus si numeroase beneficii pentu sanatate. Pe langa beneficiile aduse asupra musculaturii, aparatul de vaslit ofera si un antrenament cardio, ce va pune rezistenta la incercare in timp ce contribuie la ameliorarea capacitatilor cardio-vasculare si cardio-respiratorii, totul cu un consum caloric semnificativ. Miscarea ampla a vaslitului intareste muschii inimii deoarece implica o miscare ritmica si continua a bratelor ce accelereaza circulatia sangelui si mareste pulsul. Aceste antrenamente presupun exercitii cardio recomandate si benefice pentru sanatatea organismului. Dezvoltarea capacitatii plamanilor poate fi influentata prin miscarea de vaslire care ajuta la dezvoltarea plamanilor, facandu-i mai puternici si sporind rezistenta lor in timp. Antrenamentele scurte si repetate, la un nivel de rezistenta scazut, sunt perfecte pentru scaderea in greutate. Aparatul de vaslit permite reglarea rezistentei in functie de scopul antrenamentului, dovedindu-se a fi foarte eficient in antrenamentele ce vizeaza scaderea in greutate.
            Trebuie sa recunosc insa ca pe timp de vara imi pun pe primul plan aceasta pasiune si mereu merg sa ma plimb cu barca gonflabila cu vasle. Este varianta perfecta pentru a petrece o zi minunata in largul marii, asa ca de cate ori avem ocazia ne facem bagajele si mergem la o sesiune de vaslit.

Niciun comentariu: