vineri, 30 octombrie 2009

Gheorghe Dinica in stare grava la spital


hai sa-l cinstim cat inca mai este in viata....

"La carciuma din cartier
Unde se canta si se bea,
Vreau asta seara sa petrec
Cu amintiri din viata mea.

Am mai facut cate-o betie
Am mai iubit niste femei,
Si m-am vandut la galerie
Pentr-un bilet de cativa lei.

Am fost si print si cersetor,
Un tradator, un om cinstit,
Numai cu viata de actor
Eu niciodata n-am glumit.

Am mai si ras de-o nerozie
Am fost bogat, am fost falit,
Si-n toata-a lumii nebunie
Eu publicul mi l-am iubit.



Sunt vagabondul vietii mele

Ca intr-un film cu Raskapur,

Maturator de praf de stele

Si cusurgiu fara cusur.

Iar cand adorm spre dimineata,

Imi reprosez de la-nceput

Ca n-am luat totul de la viata

Si nu i-am dat cat as fi vrut!!!"



Gheorghe Dinica este unul din marii actori romani de teatru si film, nascut pe 1 ianuarie 1934. Desfasoara o activitate impresionanta atat in teatru cat si in film. A debutat in filmul "Strainul" in 1963, a continuat cu filme precum:

"Comoara din Vadul Vechi"(1964),

"Felix si Otilia" (1971),

"Stefan cel Mare - Vaslui 1475"

"Filip cel Bun"

"Fratii Jderi"

"Un comisar acuza"

"Mastodontul"

"Cuibul Salamandrelor"

"Marele singuratic"

"Osanda"

"Bietul Ioanide"

"Radeti ca in viata"

"Secretul lui Bachus"

"Dulcea sauna a mortii"

si multe, multe altele. Le gasiti pe wikipedia.

In lumea teatrului, de asemenea, a facut o cariera frumoasa. A debutat in 1961, in "Inspectorul de politie" de John Boynton Priestley, in regia Dinei Cocea - la clasa careia a si absolvit Institutul de Arta Teatrala si Cinematografica, Bucuresti.
Ultimele piese jucate pe scena au avut premiera in 2006: "Dansand pentru zeul pagan" de Brian Friel, regia Lynne Parker si "Incontestabila ipocrizie" de Teodor Mazilu, in regia lui Mihai Ionescu.

In televiziune, cred ca aproape toata lumea il cunoaste din telenovelele: "Inima de tigan" si "Regina". Foarte putin ii cunosc insa vocea, si este pacat. Cred ca "Parol ca te iubesc" este albumul cu care a avut succesul mult dorit. Iar piesa "Sunt vagabondul vietii mele" il caracterizeaza foarte bine.


Multa sanatate Gheorghe Dinica, si sa te revedem pe scena!

Niciun comentariu: