sâmbătă, 13 martie 2010

Ma numesc Salma


Fadia Faqir ne relateaza povestea lui Sally. O poveste trista, adevarata, cu si despre lumea araba.

Sally - pe numele ei adevarat Salma, este o tanara beduina care incalca legile tribului ei ramanand insarcinata in afara casatoriei.
Traditia musulmana cere familiei, pentru a-si recupera onoarea, sa o ucida pe cea care a pacatuit.
Dar Salma fuge din calea mortii, gasind refugiu in inchisoare, unde naste o fetita - Layla. Insa aceasta ii este luata imediat, si dusa intr-un orfelinat pentru copiii nelegitimi.
Adoptata de o calugarita, la 27 de ani, imigreaza in Anglia. Aici isi reface viata...isi continua studiile...isi intemeiaza o familie...in ciuda tuturor gandurilor rele pe care le are (ca nu merita sa fie iubita, ca merita batuta, omorata, ca a pacatuit)
Toate astea pana intr-o zi cand...dorul de copil este mult prea mare si o conduce inapoi in tara sa.
Aici afla ca parintii ei i-au luat fetita din orfelinat si au crescut-o cu foarte multa dragoste...numai ca ... cu doar 2 luni inainte ca Salma sa ajunga acasa aceasta a murit...ucisa de un unchi...iar tatal Salmei nu a mai suportat durerea sufletului in acel moment si a murit si el...



*
"In puterea noptii sau in zori, tine-ti petalele si picioarele stranse! Dar eu l-am primit pe Hamdan ca o floare nechibzuita care se deschide in fata soarelui.
- Salma, esti femeie acum...esti a mea, sclava mea.
- Da, da, da, spuneam eu. "

*
"-Am tarat numele familiei mele in noroi, i-am spui lui Francoise, calugarita de la manastirea Ailyya...
- Ba nu, fata mea, cu totii gresim! "

*
"Fara aprobarea batranilor, fara acte, fara certificat de casatorie, m-am repezit sa ma culc cu un strain. Ar trebui sa ma taie in bucati si sa lase fiecare particica din mine pe cate un varf de munte pentru pasarile de prada. "

*
"Cateodata esti nimicit, alteori esti implinit."

*
"Te incredintez protectiei lui Allah, cel care face si desface, spunea mama mea.
Nu-mi voi mai tine niciodata capul sus atata timp cat ea respira, zicea tatal meu. "

O mama este alaturi de fiica sa indiferent de ceea ce face aceasta. Un tata de asemenea. Chiar daca la inceput face pe durul, pe neiertatorul...fiica este sufletul lui si o iubeste mai mult ca pe orice si o iarta pentru orice. Si asta este valabil oriunde in lume. In Europa, America, Africa sau Statele Arabe.
Parintii sunt singurii care ne poarta de grija orice am face si oriunde am fi. Ei sunt singurii care ne iubesc neconditionat, ne sprijina, ne acopera...si se roaga pentru noi sa ne fie bine.

*
"Cartile sunt singura consolare. Cum putem ierta si uita fara carti?"

*
"Daca iti amintesti cum a fost la o nunta, inseamna ca a fost o plictiseala."

Niciun comentariu: