luni, 31 mai 2010

Ca pe tine insuti

o premiera la Teatrul Foarte Mic,
cu Mihaela Radescu, Mihai Gruia Sandu si Viorel Cojanu.

Mihai Gruia Sandu este un actor foarte drag mie, inca din copilarie; asadar mi-a facut mare placere sa-l vad pe scena. Mihaela Radescu este o actrita pe care am vazut-o pentru prima oara pe scena - talentata, dezinvolta. Mi-a placut.

Piesa aduce in sufletele spectatorilor multa emotie: un tanar sinucigas (zic ei, desi eu nu prea inteleg acest lucru de la personaj) si doi homelesi, isi spun experientele dureroase.
NIMENI NU INSEAMNA NIMIC PENTRU NIMENI.


"In fiecare iarna-n Bucuresti
Mor trei sute de homelesi.
homlesi...homlesi...
si pentru toti cei care mor,
de vina este mama lor.

Cand ninge peste Bucuresti,
Mor trei sute de homelesi
homelsi...homelesi...
Si fiecare sufletel
se duce intr-un ghiocel."

Doi homelesi supravietuiesc vietii, iernii grele in special, prin faptul ca sunt unul langa celalalt. Ioan, fost preot, nu suporta sa fie atins si mintit. Maria este putin (mai mult) dezechilibrata emotional. A trecut printr-o trauma in tinerete si de atunci nu isi mai gaseste linistea, iertarea. A facut un avort, pentru ca i-a cerut el, altfel nu o mai iubea...si a ramas cu o pata pe suflet.

Maria catre Ioan: " o sa putem sa muncim...ceva...care nu inseamna nimic pentru noi...
si sa inchiriem o casuta...care nu inseamna nimic pentru noi...
si sa facem un copil....care nu inseamna nimic pentru noi..."
"Nu poti sa parasesti pe cineva care nu inseamna nimic pentru tine".

In viata celor doi apare Rafa. Rafael, din testoasele ninja, sau arhanghelul iubirii si vindecarii, cum ii spune Ioan.
Un tanar care nu isi mai suporta iubita, tocmai pentru ca este divina, este prea buna cu el si il iubeste prea mult. Iar el isi doreste altceva de la ea: vrea sa o ... si sa ii spuna cuvinte urate, murdare. Dar nu poate, pentru ca ea este atat de pura si ii arata intotdeauna cat il iubeste; incat el nu o mai suporta.
Maria si Ioan reusesc sa-l aduca pe drumul cel bun; pentru ei insa nu fac nimic.


*
(la sfarsit, cand Maria moare:)

Rafa: " Dar tu ai iubit-o, nu? ..."

Ioan: " Ca pe mine insumi. "

*
Asta este iubirea adevarata, indiferent cine esti si ce faci, indiferent daca arati sau nu.

Un comentariu:

Iaţcu spunea...

Io, draga mea, am fost la "pesa" asta doar pentru coloana sonora, recte Bobo - asta doar in faza initiala. Dupa aplauzele de final, mi-am dat seama ca am fost si pentru arta, artisti si homleși