marți, 11 septembrie 2012

mierea de albine

Luna iulie. Cuptor. Soare fierbinte, asfaltul arde.
O tanara sta pe un scaun in tramvai ascultand muzica in casti. La prima statie se urca o doamna cu un bagaj marisor, si parea destul de greu. Tanara se ridica sa ii ofera doamnei locul.
- Va rog, luati loc!
- Nu, domnisoara, stai linistita acolo..Inca am putere. Sunt vioaie si sanatoasa si nu am avut in viata mea o zi de concediu medical, sa stii.
- Cum ati reusit?
- In fiecare zi, dimineata si la pranz, iau o lingurita de polen. Asta este secretul meu. Imi da putere si energie, si imi intareste sistemul imunitar. Sunt ca o albina toata ziua..am activitate permanenta si asta m-a ajutat sa nu-mi arat varsta si sa par mai tanara.  Cati ani crezi ca am?
- Pai .. 50-55 de ani??, spune tanara timid.
- Am 75 de ani, draga mea. Si polenul este tineretea mea.
- Waw!! Eu recunosc ca nu prea imi place polenul, in schimb mierea este preferata mea. Si fagurele de miere.
- Chiar daca nu iti place, incearca sa inghiti dimineata o lingurita cu polen, cu apa daca nu poti simplu, sau amestecat cu miere! Ai sa vezi ca iti face bine!
- Multumesc mult pentru sfat, multa sanatate si numai bine.
- Asemenea, d-ra! si batrana doamna coboara.


De mica mi-a placut mierea. Cand se intorcea tata din delegatiile de la Cluj intotdeauna imi aducea un borcan de miere. Si erau niste borcane asa faine, parca le vad si acum..o eticheta frumos colorata, cu o albinuta pe ea, si capacul borcanului in nuantele tipului de miere - oranj pentru mierea poliflora, galben pal pentru mierea de salcam, galben-roscat pentru cea de fructe de padure....
Mancam dimineata la micul dejun paine cu unt si miere, si era tare bun. Si acum mai mananc la micul dejun paine (prajita) cu unt si cu miere.
Imi mai place mierea in iaurt si cu fructe, si uneori cu nuci. Este cel mai bun desert. Dar nu cumparat gata, ci facut de mine acasa: un pahar de iaurt natural, il pun intr-un castronel, pun cateva lingurite de miere, fructele (banana, piersica, caise....)taiate cubulete, si nuca.

Ceaiul nu il mai beau demult cu zahar. Doar atunci cand are un gust usor amar pun o lingurita de miere in loc de zahar. Limonada de asemenea o beau cu miere, nu cu zahar. Mierea este cel mai bun indulcitor natural.

Pe langa placerea de a consuma miere ca si desert sau la micul dejun, o mai folosesc ca tratament impotriva racelii. Dintotdeauna am avut o sensibilitate cu amigdalele. Si acum, de fiecare data cand simt ca se inflameaza amigdalele, imi fac o cescuta de miere cu lamaie. O lamaie stoarsa in care pun cateva lingurite de miere, si amestec pana se incorporeaza. Are vitamina C si face bine la gat si la amigdale.

Am incercat si polen..asa cum m-a invata batrana doamna din tramvai..am cercetat eu apoi, si polenul este cel mai bun pentru sistemul imunitar: contine aminoacizi, fier, magneziu si lecitina.

De asemenea, mierea este un bun "somnifer". Ti s-a intamplat sa fii foarte obosit(a) seara, dar sa nu te ia somnul? Atunci e recomandat sa bei o cana de lapte cald indulcit cu miere. Si imediat te ia somnul, pentru ca mierea ajuta sistemul nervos.

Bineinteles, mierea poate fi folosita si pentru arsuri, sau ca tratamente naturiste pentru ten.

Tu, cititorule, consumi miere? In ce scopuri?
Pe mine m-a provocat Blogal Initiative sa scriu la ce folosesc eu mierea de albine. Si pentru ca imi place mult mierea si consum aproape zilnic am raspuns provocarii.


7 comentarii:

albinuta veninoasa spunea...

Superb articolul. Mai ales introducerea care spune ADEVARUL transmis de la cineva care a consumat produse apicole naturale.
Oamenii nu constientizeza ce rezultate sunt in urma consumului de miere, polen, propolis si alte produse de la albinute.
Singurul lucru important care mai ramane este sa fie de calitate si nu contrafacute.
Multumesc pt ca faci auzita ... SANATATEA DE LA ALBINUTE

raluka spunea...

Multumesc si eu, atat pentru apreciere, cat si pentru ca iubesti albinele si mierea!!

DoarBaiaMare spunea...

Mierea e cel mai de pret lucru pe care il putem consuma..Eu ador mierea de salcam...

Nicorici Alin spunea...

Frumos articol. Mierea este un bun remediu natural pe care trebuie sa il promovam :)

ciobanu.nicolae2002@gmail.com spunea...

Bafta, sper sa si cistigi ceva daca tot ai participat! :)

albinuta veninoasa spunea...

O parere pt propunerea catre cei care au pierdut te rog.

Apicultorul spunea...

Eu am inlocuit zaharul cu miere de albine de 2 ani si sunt foarte multumit de acest produs bio si foarte sanatos !