luni, 26 decembrie 2011

Castelul Praga










Este cel mai mare complex medieval din Europa, avand o suprafata de 7.28 de hectare si 570 metri lungime. Castelul a fost construit pentru prima oara in secolul al IX-lea, transformandu-se dintr-o fortareata din lemn imprejmuita de ziduri de pietre in cladirea impozanta de astazi.
Din cadrul complexului fac parte: Catedrala Sfantul Vitus, biserica Sfantul George, Golden Lane, Palatul Lobkowicz.
In acest castel au avut birourile regii cehi, imparatii Imperiului Roman, presedintii Cehoslovaciei, si cei ai Republicii Cehe. Bijuteriile coroanei sunt pastrate aici.


*
Ca o paranteza...mi-a placut Praga, mult! Mi-a placut Budapesta, mult!
Imi doresc sa mai ajung prin acele locuri, ca si prin altele!
Si cum din greseli invatam, data viitoare voi fi mai atenta!
Mi-au placut oamenii - un barman intr-un pub mi-a "explicat" unde e toaleta, si dupa ce m-a ametit bine cu dreapta-stanga-iar dreapta-iar stanga, zice e aici imediat langa tine. :)) Acelasi tanar cand i-am cerut nota, ne-a intrebat daca vrem nota pentru toti, adica nu pentru noi toti patru, ci pentru toti cei din pub. :))
Insa...asa ospitalieri, glumeti etc. nu sunt mai presus decat noi, ca oameni! Si controlorii praghezi iau spaga!! O da! ;)

Niciun comentariu: