sâmbătă, 15 mai 2010

idei verzi


Michael Jackson canta: "we are the world".
Asa cum avem grija de casuta in care stam, asa cum avem grija de masina pe care o conducem, asa cum avem grija de hainele pe care le purtam, asa cum avem grija de educatia noastra, de familia noastra, de viata noastra...tot asa trebuie sa avem grija si de mediul inconjurator, de natura, de lumea in care traim.

Marile companii incep sa isi implementeze noi standarde, standarde eco.
Avon - the company for women spre exemplu, a creat un site destinat in exclusivitate reprezentantilor - www.ecorep.ro. Compania isi doreste ca fiecare reprezentant sa fie activ, sa pastreze un mediu curat pentru a ne proteja, mai inainte de toate, sanatatea. (*Imaginea cu ursuletul este de pe acel site: fiecare reprezentant activ trebuie sa-si aleaga un prieten, sa-i dea un nume si sa il reprezinte pe site. Ursuletul este prietenul meu pe site: Ru)

Alpha Bank recicleaza hartia, si face pungute din hartie reciclata.
Am mai auzit o propunere a unei banci de a emite un card eco: este verde si comisionul tranzactiei trece intr-un cont specific pentru a pastra un oras mai curat.

Cred ca multe companii se pot implica in protectia mediului. Pot scoate angajatii intr-un team-building in care sa faca si un program de curatare a unui parc sau de amenajare a unei locatii verzii. Pot obliga angajatii ca in ultima zi a saptamanii, vinerea, spre exemplu, sa vina cu bicicleta sau pe jos la serviciu, in nici un caz motorizati.

Si scolile se pot implica in astfel de proiecte ecologice. In ora de dirigentie sa mearga cu elevii in parc sa-i invete cum sa ingrijeasca o floare, un copacel; sa-i ajute sa planteze o floare, sa colecteze deseurile aruncate pe jos...

Daca fiecare din noi am arunca fiecare obiect acolo unde ii este locul, si am planta ceva verde, si am folosi cat mai putin masina...probabil ca am reusi sa avem un mediu mai curat, mai respirabil...

Niciun comentariu: