duminică, 28 iunie 2009

Nu poti pleca din tine insuti!



o carte pe care nu am citit-o in adolescenta,
nu mai conteaza cum si de ce,
important este ca am citit-o zilele trecute:)



Romanul "Lorelei", a lui Ionel Teodoreanu, este un roman al iubirii adevarate. De aceea, este si unul dintre cele mai frumoase romane. Cheia romanului este ascunsa in scrisorile Lorelei.

"Dragostea arde, dar lipsa ei usuca." Iubirea adevarata inseamna libertate. Cand iubesti te daruiesti in totalitate celui/celei iubit/e. Insa acest lucru nu iti inchide viata, nu te limiteaza ca persoana.



“Suntem două libertăţi. Dragostea noastră nu e umilinţă, e o mândrie. Nu vreau să te copleşesc, să-ţi limitez viaţa numai la mine. N-aş avea nici o bucurie să am alături de mine un prizonier. Nu-ţi cer decât dragostea ta. Aceea e a mea si numai a mea. N-o împart cu nimeni. Aşa cum nici tu nu vei împărţi cu nimeni dragostea mea. Dar dincolo de dragoste eşti liber a trăi cum vrei.”

Este cea mai frumoasa dragoste care poate exista. Fara posesivitate, fara gelozie, fara tradari. Doar traind iubirea.



Lui Catul Bogdan dragostea ii apare la fereasta. Fereastra unui compartiment de tren.
Lucia Georgescu - Luli, este cea care reuseste sa-i cucereasca sufletul. O cunoaste doar de 4 zile si o cere in casatorie. Diferenta de varsta nu conteaza absolut deloc.
Un an de zile dureaza "luna de miere" a celor doi.


Intorsi acasa, traverseaza o perioada grea pentru relatia lor. Insa, Nathan si Gabriela sunt alaturi de ei, le intaresc parca iubirea. Nathan prin impunerea lui in fata lui Catul, iar Gabriela prin complicitate la secretul scrisorilor de iubire.


Dar Luli moare. Apendicita. In urma ei raman scrisorile...
scrisorile Lorelei catre Sultanul de Argint.


*
"Totul ne desparte pe mine si pe tine: distanta, oamenii, viata si poate si destinul.Ti-aduci aminte?Ca sa-l cunoasca pe Cesar, Cleopatra, insotita de un singur credincios, a trecut marea cu barca, infruntand-o, s-a lasat infasurata intr-un sac ordinar si dusa pe umeri in palatul lui Cesar, fara ca nimeni sa-si inchipuie ca intr-un tol purtat pe umeri, regina Egiptului vine sa-l vada pe Cesar."
*
"Nu ma tem nici de zambetul tau, deci nu ma tem de nimic. Sunt cea mai mica fata a lumii intre randunelele ei, fiindca ma infasor in intregul ei necunoscut.Privirea ta nu ma va gasi nicaieri. Amintirea ta nu are unde sa ma afle. Glasul tau nu poate sa ma strige si nu stie unde."
*
"Gandeste-te la mine ca la o stea desprinsa din tine si dusa in intunericul fara fund..."
*
"Anii mei tineri au sunat a cantec, dar am trecut pe langa ei cu dragostea de mana si am ramas cu mana intinsa ca a regelui Lear."

Un comentariu:

Momo spunea...

uaaa,,,am citit numa cateva citate,,,si deja is diperata sa ma apuk sa citesc,,,nici eu nu am citit,o ,,, :(,,,