joi, 22 octombrie 2009

lectia de jurnalism































































Era odata o fetita. Avea 10 anisori si era clasa a IV-a. Ii placea sa se joace, dar ii placea si scoala. Ba mai mult de atat, participa si la activitati extracurriculare, gen: ore de religie (pe vremea aceea erau interzise orele de religie, stiti voi...perioada comunista...); ore de circulatie rutiera si cultura civica; ore de jurnalism...

Tine minte si astazi prima lectie de jurnalism, explicata exact in limbajul copilului de atunci. Principiul dupa care se ghideaza orice jurnalist bun: Orice articol bun raspunde la cei 5 W + 1 H.

What?
Why?
Who?
Where?
When?
+
How?


Isi aminteste cum in timpul acelor ore a invatat cum sa puna intrebari, cum sa fie diplomata - chiar daca este o micuta curioasa - cum sa spuna si sa scrie intotdeauna adevarul, si cum sa aiba curaj atunci cand este nevoie.

Acea fetita sunt eu...
(si in poze sunt tot eu la vreo 2 anisori: inca de atunci citeam presa)


Dupa atatia ani, chiar daca nu am studii de jurnalism; imi place sa pun intrebari, si imi place sa scriu. Si scriu ... pe blog ... cam tot ceea ce imi trece prin capsor.


Iar astazi, scriu articole pentru concursul SuperBlog 2009. Si cu fiecare proba devine din ce in ce mai provocator acest concurs. Spre exemplu, acum, trebuie sa gasesc un titlu si un lead pentru articolul pe care il voi scrie pe baza unei povesti date.
Sa vedem....


Titlu: "Expertul wordpress: fara virusi pe blog!"
Lead: Marti, 28 octombrie, in cadrul Conferintei academice de la Pitesti, Prof.Marcel Pehaspeu lupta impotriva virusilor de blog.

Multumesc SuperBlog ca existati!!

Un comentariu:

Momo spunea...

ursuletzul ala e mai mare ca tine :P