marți, 27 noiembrie 2012

mananc romaneste

Eram odata intr-un local cu colegii, intr-o delegatie, si la masa cineva spune: as manca o mamaliguta cu branza, dar imi e rusine. ?? Nu am inteles atunci de ce rusine, si nu inteleg nici astazi.

Mie imi place atunci cand merg undeva sa mananc ceva specific locului. De ce? Pentru a invata mai multe despre fiecare loc in parte, cu tot ce are el mai bun: oameni, traditii, mancaruri; pentru a simti ca am trecut prin acel loc; pentru a indragi acel loc.
Plus de asta, in Romania avem multe bunatati. Ar trebui sa fim mandri ca suntem romani.

Eu mi-am propus acum ceva vreme sa mananc mai sanatos, mai proaspat, mai romaneste. Sa am un echilibru in viata; sa am grija in primul rand de sanatatea mea, si pentru asta cred ca am nevoie de fructe si legume cat mai naturale.
Cand esti racit, dar nu numai, si ai nevoie de multa forta - vitamina C o iei foarte usor din fructe .. la fel usturoiul este un bun antibiotic pentru organism, pe timp de iarna. Usturoiul acela romanesc, natural, nicidecum cel mare si super-aratos, chinezesc. Morcovi, ceapa, mere, struguri..
Dar stii de unde sa le cumperi ca sa ai siguranta ca sunt proaspete si gustoase?

Real Hypermarket a lansat de curand "Standul produselor romanesti", standul in care gasim articole provenite de la producatori romani de legume si fructe. Toate produsele selectionate spre vanzare sunt riguros controlate din perspectiva calitatii si provenientei autohtone, principalele criterii fiind prospetimea si savoarea alimentelor. Proiectul este sustinut chiar de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Asa-i ca suna bine? Mie imi suna tare bine.
Acum stiu ca ceea ce cumpar este natural si proaspat, am siguranta ca este sanatos si contine vitaminele de care am nevoie. Stiu ca nu este umflat cu tot felul de asa-zise "e"-uri, si are gust, gustul natural pe care il stiu din gradina bunicilor ..
Marcel Prost in romanul sau "In cautarea timpului pierdut" ne vorbeste despre gustul madlenei copilariei sale. Asa si eu. Imi place gustul acela de rosie..coapta .. pe care o mananc uneori chiar ca pe un mar, nu doar taiata in salata sau gatita in sosuri/supe etc. Imi plac merele acelea aromate si tari, parca atunci culese din copac.
Si vreau ca si copiii mei sa stie gustul adevarat al unui mar de gradina, gustul dulce al unei rosii coapte, gustul bun al unui ardei capia, gustul de foc al unui ardei iute, si altele.

Pe langa sanatatea de care ma ingrijesc, cumparand produse autohtone stiu ca incurajez producatorii locali, si sustin economic regiunea mea, tara mea. Sunt absolventa de stiinte economice si stiu ca atunci cand achizitionezi si consumi produse autohtone ajuti economia tarii.
Tu consumi romaneste?


Articol scris pentru etapa 26 a concursului SuperBlog 2012.

Niciun comentariu: