vineri, 28 iunie 2013

superstitii

Voi cunoasteti superstitii?

Eu cunosc destul de multe, dar nu vreau sa cred in ele. Nu le am nici pe cele cu cifra 13, nici pe cele de bun augur. Respect insa cateva chestii .. spre exemplu: sa nu iti faci unghiile lunea.

Despre superstitii la nunti stiu ca doar mireasa trebuie sa poarte alb. Si mi se pare un lucru destul de corect. In acea zi ea reprezinta inocenta, puritatea, blandetea, gingasia; si ea trebuie sa fie in centrul atentiei.
Mai stiu ca mireasa trebuie sa poarte "something old, something new, something borrowed, something blue". Imi place cum suna, deci sa se aplice.
Mai stiu ca mirele nu are voie sa vada rochia de mireasa inainte. Dar acum este la moda sa ai o coregrafie deosebita, si cei doi viitori insuratei iau lectii inainte, si dau tot ce au mai bun ca dansul lor sa fie cel mai frumos moment al serii. De aceea mireasa face repetitii inclusiv cu pantofii si cu rochia de mireasa. Si atunci .. mirele nu ii vede rochia? Oare participa la repetitii legat la ochi?


Cred ca avem nevoie de superstitii, fiecare din noi, pentru a gasi o scuza, un motiv, in ceva ce facem sau din contra in ceva ce nu vrem sa facem. Avem nevoie de superstitii pentru a da vina pe ceva mai presus de noi atunci cand avem un esec. Spre exemplu: nu mi-a mers bine astazi, ca m-am intors din drum. Oare? Ma indoiesc.


Cred ca exista ceva mai presus de noi, si ca ceea ce ni se intampla se intampla cu un motiv si nu pentru ca ti-a taiat pisica neagra calea. (Si cei 3 sau 10 pasi inapoi nu te ajuta). Cred ca pentru fiecare exista ceva scris undeva, si ca daca iti doresti atat de mult si crezi in tine poti schimba drumul pe care mergi, destinatia va fi insa aceeasi.

Niciun comentariu: