luni, 4 octombrie 2010

epoca 3D

Astazi traim in 3 dimensiuni.

Filmele sunt 3D, jocurile sunt 3D, reviste si ziare incep sa fie publicate in format 3D...

televizoare 3D (chiar asa, cum ar fi sa vezi stirile de la ora 5 in format 3D? sa vezi rochia de carne a lui Lady GaGa 3D? )

desktop-uri 3D

laptop-uri 3 D

Tot astazi, in zilele noastre, visez si eu la un laptop 3D. Laptop-ul ASUS G51JX - 3D, cu tehnologia nVidia 3D Vision si ochelarii polarizati. Are un procesor Intel-Core i7 720QM. Are o memorie de 1024 MB DDR 3; placa de sunet EAX 4.0; ochelarii sunt wireless, iar acumulatorul are o durata de viata de aproximativ 20 de ore.

Totusi un monitor 3D este ceea ce mi-ar trebui. VG236. Full HD, avand o rezolutie de pana la 1920 x 1080 la o rata de refresh de 120 Mhz; si tehnologia Color Shine care face ca totul sa fie viu.

Pe panoul din spate al monitorului exista trei optiuni pentru conectivitate: HDMI, DVI si mufe component. 3D Vision necesita utilizarea de dual-link DVI pe acest monitor.

Din pacate monitorul nu ofera o conexiune Display Port.


Ce as face cu el?

* Nu am nevoie de filme speciale pentru efectul 3D. Laptop-ul face totul.

Asadar, as revedea mai intai filmele dragi mie; nu o data, de mai multe ori chiar.

As incepe cu seria Step Up, si l-as pune pe repeat pana as invata fiecare pas de dans. Step Up I a fost frumos, II a fost minunat, dar III a fost genial, datorita efectelor speciale si formatului 3D.

As continua cu seria Fast and Furious; seria Die Hard; Bourne; Harry Potter; The Godfather; Les Miserables, cu Gerard Depardieux; toate filmele cu Denzel Washington, in special The book of Eli si Deja-Vu; si multe-multe altele.





* Jocul meu preferat este NFS.

Un NFS in format 3D este exact ceea ce aveam nevoie pentru a simti adrenalina curselor, viteza, pericolul, febra, luminile reflectoarelor...Totul este mai real, simt ca sunt acolo pe pista vum-vuummm-vummmmm.



* Wallpaper-ul 3D. Este o imagine simpla, un peisaj de munte, totul este verde-galben-ruginiu. O toamna frumoasa, calda, usoare raze de soare, un cal undeva in spate, departe; si eu parca sunt acolo, in mijlocul naturii. O adevarata experienta vie.

* Ce as mai face cu ajutorul LCD-ului meu 3D? As viziona filmarile sorei mele, sa mai invat si eu cate ceva. Sora mea este studenta la medicina, si are cateva filmari de la laboaratoarele de disectie pe cadavre. Mi-ar placea sa le vad in format 3D, sa simt ca sunt acolo, ca eu fac disectia. Poate pentru unii pare stupid, nebunesc; dar mie mi se pare interesant. Invat mai multe in primul rand despre corpul meu, si nu este nimic gen seria Saw.

Cum as mai folosi desktopul 3D? Cum ar fi sa comunici pe facebook in 3D? Cum ar fi sa citesti online o carte in format 3D? skype 3D?




Asus este primul producator care integreaza intr-un portabil tehnologia nVidia 3D Vision. Intram cu totii intr-o alta era: Epoca 3D, care este si prima proba din Concursul SuperBlog 2010.


2 comentarii:

Unknown spunea...

Chiar mi-a placut, nu stiu cat de avizata e parerea mea, dar e f bun articolul.
Pumnii stransi...stii pentru ce!

Bogdan spunea...

vad ca ai devenit experta si in tehnologii 3D :) cand o sa vreau sa achizitionez un asemenea device stiu la cine sa apelez. mult noroc.