luni, 25 octombrie 2010

visul unui gamer

O zi frumoasa de toamna, o zi in care eu si sora mea am iesit la shopping. In metrou, un pusti cu o servieta micuta, metalizata. Eu si sora mea, vesele ca de obicei, analizam cu voce tare fiecare persoana din vagon. X rasfoieste pierdut un ziar, Y nu s-a pieptanat, Z e prea visator...Vine si randul pustiului, care statea chiar in dreptul unei usi, pregatit parca din clipa in clipa sa lase servieta jos si sa sara din metrou. Bineinteles, servieta ne duce cu gandul la o bomba, si nu ezitam in a ne exprima opinia, apoi se deruleaza inaintea noastra scene SF din filme; explozii, eroi.... Noi radeam; pustiul, la inceput intrigat, se uita la noi cu o privire dura de mafiot; iar pe masura ce imaginatia noastra zbura, nu ne mai puteam opri din ras; si a inceput pana si pustiul sa rada de rasul nostru si de nebuniile debitate de noi. Cand reusim sa dam din ras in plans, si mai si panicam lumea din metrou, intram in vorba cu pustiul, pentru a afla daca ceea ce se afla in servieta lui este o bomba, un texas holdem, kilograme de coca, 10.000 euro sau...?

Suntem foarte surprinse atunci cand aflam ca in servieta este o placa video. Cea mai rapida placa video din lume, zice el. Asus ATI Radeon, HD5870, 4096MB, GDDR5 X2 ARES.


- Este o capodopera a ingineriei hardware, unica prin design, specificatii, dotari si performante, spune Mihai.

(intre timp am facut si cunostinta, si ne-a uimit cu detaliile pe care le stia pe de rost)

- Puteti veni la mine, sa ne jucam impreuna, sa vedeti si voi adevaratul rege al performantei.ARES este zeul razboiului, in mitologia greaca. Pentru ASUS insa, el este regele performantei.

- Dar noi...nu putem, noi...am plecat la cumparaturi; trebuie sa ne innoim garderoba...

- La cumparaturi puteti merge si maine, si in oricare alta zi; dar cu mine si ARES va puteti juca doar astazi. Il am pe rege doar pentru o zi.

- Esti un norocos, Mihai. Iar noi, cred ca suntem si mai norocoase. Hai sa mergem sa ne jucam!!

Pe drum povestim despre noi, despre pasiunile noastre. Mihai este student la Cibernetica, se pregateste de licenta (si noi care ziceam ca e un pusti - ce rautacioase).

Ajungem la Mihai acasa. Mama lui este foarte draguta cu noi, ne face o cafea si ne serveste cu fursecuri. Intre timp, Mihai monteaza placa video si ne punem pe joaca.

Incepem cu Michael Schumacher si cursele de masini in Japonia si Franta. Sunt cea mai rapida pe traseul din Japonia si, cu siguranta, placa video m-a ajutat in acest sens. Am iesit pe locul I la curse. Ce tare sunt!

Continuam cu FIFA si sokker manager. Mihai este un fan inrait al sokker management, are propria echipa, asadar ne cream si noi echipa si jucam. Evident ca Mihai castiga meciul. Este pe terenul lui, doar.

Toata noaptea am testat placa. Curse de masini cu Schumacher si NFS, fotbal, strategie, Prince of Persia...Spre dimineata, inainte sa plecam, am mai jucat un NFS. Doar eu...un tur underground cu acesta minunata placa video. Ce viteza...puteam sa-l intrec pe Speedy Gonzales, chiar. Dar pacat ca nu exista nici un joc cu el; ca ne-am fi luat la intrecere.


ARES are o capacitate de 4GB de memorie GDDR5 la o frecventa de 1.2 GHz. O viteza de procesare de 850 mil. triunghiuri/secunda. O rezolutie maxima de 3840 x 2400; racire activa dual slot, conectori Dual DVI, Display port, HDMI. Viteza maxima, tot ceea ce este mai bun pentru jocurile tale.

Sunt o fericita. Nu-i asa ca ma invidiati pentru reusita mea?

Povestirea este pe jumatate reala, si este scrisa pentru proba numarul 15 a concursului SuperBlog 2010.

Un comentariu:

Bogdan Nicolae spunea...

si eu sunt mandrul proprietar al unei placi ATI HD din seria 4600. nu e ARES, dar tot pot genera discutii controversate prin vagoanele de metrou ;) ia-l pe mihai si va astept la mine la un Atomic Bomberman :)