vineri, 4 noiembrie 2011

traieste romaneste

Aseara m-a apucat nostalgia. Mi-am amintit de copilarie: eram la bunici, cu varul meu, faceam numai prostii si mancam toata ziua: miere (un borcan o data), serbet, peltea, ciocolata de casa; tot felul de prajiturele si chec si cozonaci de casa, friganele, paine cu unt si sare, zahar pe paine, usturoi cu paine; ceapa cu slanina si cartofi copti; rosii din care muscam ca din mere, zmeura, corcoduse verzi, mere padurete etc etc. Numai porcarii, spuneau atunci parintii. Si totusi, mancam mai sanatos si mai bine decat generatiile de astazi, pentru ca mancam romaneste.

Tot mai mult in ultimii ani se organizeaza, in special in preajma sarbatorilor, targuri de produse traditionale romanesti - la Muzeul Taranului Roman, la Agronomie....etc.
E bine. Incercam sa revenim la traditii, la produse naturale, romanesti, ecologice.

Hypermarketul Real insa, s-a gandit la romani si le ofera aceste produse traditionale romanesti, alimentare si nealimentare, oricand, neconditionat de un targ de Craciun sau Paste.
In parteneriat cu autoritatile locale, Hypermarketul Real dezvolta un program prin care faciliteaza procesul de desfacere a produselor traditionale romanesti.
Produsele autohtone cumparate din Real sunt identice cu cele pe care le cunoastem din copilarie, din gradina bunicilor de la tara.
Daca a citit cineva "In cautarea timpului pierdut" a lui Proust, atunci stie cum lui Marcel gustul madlenei ii amintea de copilarie, cea mai frumoasa perioada din viata unui om, pentru ca este o perioada de libertate, suntem fara griji, fara responsabilitati.
Eu imi amintesc cu mare drag si dor de ciocolatelele cancan - micute, cu nuca de cocos; tare bune. Dupa '90 cred ca au disparut de pe piata. Le-am mai gasit in urma cu 5 ani pe la Unirii, pe la vanzatorii ambulanti. Am cumparat cateva de dragul anilor copilariei, am avut o senzatie tare faina si dulce cand le-am degustat.

Produsele autohtone romanesti Real ne aduc, pe langa nostalgia copilariei, sanatate si echilibru, ne ajuta sa descoperim gusturi si traditii specifice unor zone pe care poate nu le cunoastem, ajutam producatorii locali sa se dezvolte. Produsele sunt ecologice, fara coloranti, conservanti sau aditivi alimentari artificiali.

Articolul este scris pentru etapa nr. 15 a concursului SuperBlog 2011.

Niciun comentariu: