duminică, 21 noiembrie 2010

Iulia Hasdeu si castelul din Campina


Castelul a fost construit de catre B.P.Hasdeu in memoria fiicei sale, care a murit la doar 18 ani de TBC. A fost construit intre anii 1893 si 1896 in Muntenia - Campina, dupa planurile trimise de Iulia din lumea de dincolo. Caci, dupa disparitia prematura a fiicei sale, B.P.Hasdeu isi indreapta atentia intr-o singura directie: spiritismul.

Iulia Hasdeu(14.11.1869-29.09.1988) a fost un geniu. Ea a fost primul roman care a absolvit facultatea Sorbona din Franta.
La 4 ani stia sa scrie si sa citeasca, la 8 ani neimpliniti a absolvit scoala primara, la 11 ani a absolvit gimnaziul Sf Sava din Bucuresti si totodata Conservatorul - sectia Pian si Canto.


vedere din spate

bustul lui B.P.Hasdeu
















biroul lui B.P.Hasdeu


mama lui Bogdan Petriceicu Hasdeu

Iulia Hasdeu

B.P.Hasdeu


pe aici patrundea in castel, din camera de spiritism, duhul Iuliei



papusa Iuliei

B.P.Hasdeu
“Trecusera sase luni dupa moartea fiicei mele. Era in martie: iarna plecase, primavara nu sosise inca. Intr-o seara umeda si posomorata sedeam singur in odaie langa masa mea de lucru. De-nainte-mi, ca totdeauna, era o testea de hartie si mai multe creioane. Cum? nu stiu, nu stiu, nu stiu, dar fara ca s-o stiu, mana mea lua un creion si-i rezema varful de luciul hartiei. Incepui a simti la tampla stanga batai scurte si indesate, intocmai ca si cand ar fi fost bagat intr-insa un aparat telegrafic. Deodata mana mea se puse intr-o miscare fara astampar. Vreo cinci secunde cel mult. Cand bratul se opri si creionul cazu dintre degete, ma simtii desteptat dintr-un somn, desi eram sigur ca nu adormisem. Aruncai privirea pe hartie si cetii acolo foarte limpede:

“Je suis heureuse; je t’aime; nous nous reverrons; cela doit te suffire. Julie Hasdeu - (Sunt fericita; te iubesc; ne vom revedea; asta ar trebui sa-ti fie indeajuns. Iulia Hasdeu)

Era scris si iscalit cu slova fiicei mele."

Iulia Hasdeu

Niciun comentariu: