miercuri, 10 noiembrie 2010

responsabilitatea Toyota

Fiecare dintre noi are responsabilitati. Acasa - in familie; la serviciu; la scoala - cu totii purtam pe umeri o emblema a ceea ce facem in viata noastra de zi cu zi. Uneori, asumarea unor responsabilitati sociale ne-ar putea face eroi.
Fie ca esti persoana fizica, fie juridica, raspunzi intr-un fel sau altul de un lucru anume.

Toyota este o persoana juridica. Este puternica, se respecta si stie sa respecte. Are o istorie si construieste un viitor. Nu ii scapa nici un detaliu, si depune mult efort si dragoste in ceea ce face.
Are o abordare bilaterala de implicare in societate. A creat TFfE (the Toyota Fund for Europe) si impreuna cu partenerii sai dezvolta proiecte precum: protectia mediului, siguranta rutiera si educatie tehnica.

CSR (Corporate Social Responsability) este o conceptie referitoare la contributia pe care trebuie sa o aiba companiile (adica persoanele juridice, adica Toyota in cazul nostru) la dezvoltarea societatii moderne.
Adoptarea principiilor CSR serveste dezvoltarii durabile. Toyota noastra este o persoana care se respecta, o persoana care are o traditie si care isi construieste un viitor; viitorul trebuie sa fie durabil, si pentru a putea exista in viitor trebuie sa te dezvolti, sa cresti o data cu cerintele pietei.


Asadar, in acest sens, mi-ar placea sa o vad pe Toyota in actiune.
Cred ca ar incepe cu siguranta rutiera: poate un proiect care implica scolile de soferi. Proiect in care fiecare cursant sa faca o sedinta pe o Toyota, sa invete conduita preventiva; cand, cum si cat sa foloseasca acceleratia; cum sa calce frana - pentru ca nu trebuie sa se gandesca doar la ceea ce are in fata, ci si la cel din spate si la alti participanti la trafic.
Totodata, se fac niste cursuri tehnice, educatia tehnica fiind destul de importanta. Instructorii ridica capota masinii, si le explica "elevilor" notiunile tehnice de baza: piesele, modalitatile de functionare... Nu te pune pe tine ca elev sa dai motorul jos, dar la cererea ta, poate veni un specialist care sa faca o demonstratie practica direct pe un motor Toyota.
Tot referitor la siguranta rutiera - Toyota si agentii de vanzari vor instrui fiecare client in ceea ce priveste conduita preventiva (fie ca este vorba de un simplu test drive sau de achizitia unei masini). Pentru ca Toyota isi respecta clientii si le doreste tot ceea ce este mai bun.
Ar mai edita niste reviste in acest sens: Toyota Technik. Reviste

Toyota ar continua cu actiunile filantropice.
1% din vanzarile masinilor HSD sa mearga la o asociatie de ajutor social.
Sau doneaza o masina unui centru de copii; sau unui centru care adaposteste victimele violentei domestice. Chiar daca ai un medic in unitate, pot aparea cazuri speciale care necesita transport; sau cazuri disperate care necesita anumite lucruri - si trebuie sa ajungi intr-un timp record sa le procuri. Pentru ca noi toti, ca si comunitate, ca si intreg, avem o mare responsabilitate fata de copiii abandonati, fata de victimele violentei, fata de orice persoana defavorizata, intr-un fel sau altul.
Tot ca actiune filantropica, dar si ca strategie de marketing; Toyota ar putea initia un proiect pentru studenti si tineri absolventi. Un fel de concurs, in care trebuie sa faci cele mai inspirate afise publicitare, reclame, articole pe blog sau in revista facultatii, etc si ei iti dau o Toyota pentru un weekend.


Referitor la marketingul social si protectia mediului - s-a tot vorbit de Toyota HSD (Hybrid Synergy Drive), si de masina viitorului: masina ecologica. Noi evoluam, si tehnologia evolueaza o data cu noi....este evident ca intr-o zi vom conduce masini solare.
O mare responsabilitate sociala consider ca o avem fata de hotii de masini. Pe multi dintre ei, oare nu societatea i-a impins sa faca aceste fapte mizere? Masinile viitorului care pornesc doar pe baza amprentei digitale limiteaza sau chiar elimina hotii de masini.


Toyota nu se gandeste numai la clientii ei, se gandeste si la angajatii sai. Pentru aceasta dezvolta programe de asistenta medicala, consiliere psihologica, facilitati de recreere, sport: abonamente la aerobic, sau la sala de forta; de ce nu chiar un curs de dans (nu pentru a invata sa danseze la volan sau pentru a face clientului o prezentare in pasi de dans; ci pentru a elimina stresul, pentru a se elibera de greutati, pentru a face miscare pur si simplu).
As vrea sa lucrez si eu la Toyota!


Articolul este scris pentru proba 26 din concursul SuperBlog 2010.

Niciun comentariu: