marți, 20 iulie 2010

Doctorul - Victor Hip

"Eu sunt celebrul hipnotizator Maximus Hip. Si daca voi cititi aceste randuri inseamna ca eu am murit, iar urmasii mei incearca sa mai castige un ban tiparindu-mi carnetele secrete. "

*

Intr-o noapte am fost sunat de catre un individ complet necunoscut mie, dar care facuse rost, nu stiu de unde, de numarul meu su cu care am purtat urmatoarea discutie:
- Alooo! Dom' doctor x?
- ihamm
- Sara buna. Sara buna. Stiu ca e cam tarziu...puteti vorbi 2 minute?
- Mmm.
- Nu ma cunoasteti...un pacient de-al dvs, nasu' meu, mi-a dat br dvs si mi-a zis ca nu va suparati daca va sun...dom' doctor, uite care-i treaba, ca nu vreau sa va retin....acu' vreo doua zile am mancat niste peste, dom'le. Si cred ca m-am cam lacomit sau mi-a facut rau, dar de ieri seara fac diaree. Peste zi m-a mai lasat si am putut si eu sa imi fac treaba, dar acum m-a luat din nou...ce ma sfatuiti sa fac?
- Nu va suparati...dar am si eu o nelamurire...de ce ma sunati pe mine la 1 noaptea pentru ceva ce trebuia sa rezolvati ziua cu medicul de familie?
- Paaaiii, nu prea am avut timo de asta... nu v-am zis ca am avut treaba? Deci...ce ma sfatuiti sa fac? ca nea Stelica mi-a zis ca sunteti de incredere...si daca o sa am drum la Bucuresti nu o sa va uit...ehe...
- Paaaiiii daca n-ati avut timp ziua si aceti timp acum...eu zic sa va bagati telefonul in cur! Se opreste si diareea...dorm si eu....

Dupa care inchid, multumit ca am reusit sa ofer o solutie absolut geniala la o ora atat de mica.
Neputand sa mai adorm, am stat cu ochii in tavan si am inceput sa ma gandesc daca am primit vreodata vesti bune prin telefon. Dupa 20 de minunte mi-am amintit de urmatoarea intamplare:
- Alo! Domnu' doctor...? va salut sa traiti! Ce mai faceti? Sunt eu...din Tulcea, ma mai tineti minte?
Renuntand sa ma mai supuna la un efort de gandire, continua:
- Sigur ca ma tineti minte...ca eu v-am dat un borcan de icre crude acu' un an si mi-ati spus ca sotia nu a stiut sa le faca si apoi nevasta-mea a zis ca vi le face ea data viitoare.
- Bunaziua! imi aduc aminte de dvs. Cum v-as putea uita, pe dvs ...(sau pe icrele alea infecte...am continuat in gand)
- Maine ce faceti?
- Cum ce fac....la servici! Si mai pe seara?
- Sper ca oi sta pe acasa, dar am senzatia ca aveti planuri pentru mine!
- Asa e, dom' doctor! Maine seara la 6 va duceti la microbuzu' de Tulcea! V-am pus niste peste la sofer.
- Multumesc foarte mult, dar unde vine microbuzul?
- La Bucuresti!
- Am inteles asta, dar unde?
(Celor care nu cunosc problema vreau sa le spun ca sunt cel putin 10 puncte in care opresc microbuzele venite din partea aia a tarii, locatii aflate la distanta de 2- 3 km una de alta.)
- Pai nu v-am spua, in Bucuresti, la microbuzul de Tulcea, la ora 18. Hai sa traiti! Nu va mai tin! ca vorbesc de pe cartela lu' nevasta'mea!
De unde se poate intelege ca meseria de medic e plina de renuntari si cea de sofer pe microbuz plina de surprize placute, iar intamplarea de fata nu a putut fi incadrata de mine in categoria "vesti bune", chit ca, teoretic, ar fi putut fi.

*

In autobuz....
Doi tipi, cam de-o varsta cu mine discutau nervosi si agitau un telefon mobil. Din cate intelesesem aveau o problema intalnita frecvent in camine: colegul lor de camera ii rugase sa faca pasi ca sa poata si el petrece 2-3 ore de zbucium cu o tipa.
- Da-i, ba, un bip.
- I-am dat in pi*da ma-sii 10 bipuri, nu unu'! Stam ca prostii de aseara de la 8 pe strada!
- Mai da-i o data! Auzi,,,mai bine vorbeste cu el la "trei secunde"!
("Trei secunde" era o chestiune foarte la moda prin '97 - '98 cand companiile de telefonie mobila nu taxau decat dupa a treia secunda. Se dezvoltase un sistem de a vorbi care nu va mai fi egalat in veci. Sunai, iar cand ti se raspundea scuipai 3-4 cuvinte si inchideai, apoi sunai iar...si iar...si iar...Tot smerchezul era sa te incadrezi in 3 secunde. Erau unii care puteau practica sportul asta ore in sir. Si o faceau.
Individul cu telefonul prinde ideea din zbor, se executa scurt si il suna pe nesimtit. Se aude un "da..." adormit (era sambata 5 juma' in za morning, va dati seama ce bucurie)
- Ai fu*ut-o? si inchide
Conform "codului bunelor maniere al celor 3 scunde" acum trebuia ca celalalt sa sune sa dea raspunsul. Asteapta beietii ce asteapta, cu telefonul pregatit...nimic.
Din nou aapel scurt, iar "da...", dar de data asta mult mai treaz.
- Ai fu*ut-o, boule? si inchide.
Iar asteptarea aia chinuitoare...
- Bai, nu pot sa cred ce bulangiu! Mai suna-l o data si spune-i ca venim.
Iar telefonul la ureche si...
- Noi venim, porcule! Ce fu*ai iti tragem!
Dupa care:
- Ah, baga-mi-as cred ca am depasit 3 secunde...stai sa ma uit.
Si incepe ala sa butoneze celularul...o vreme a fost liniste apoi s-a auzit un geamat:
- Baga-mi-as...Doamne!...ce-am facut!?
- Ce-ai facut, ma? Ce mare lucru, asta e, ti-a luat un minut, ti-a luat. Las' ca ai bani sa platesti!
Ala nimic, se legana ca tancul luat de langa mama si nu spunea decat:
- Ce-am facut!?
Intuind o catastrofa tovarasul lui de pribegie deveni mult mai atent.
- Ce-ai facut?
- Nu mai sun la 3 secunde toata viata mea! Nu l-am sunat pe bou' de Tase...l-am sunat pe tata...

*

La poarta spitalului, o babuta cu ochi exagerat de vioi ma opreste scurt:
- Baiatu', ai o tigara?
- N-am mamaie, zau ca n-am!
- N-ai?
- N-am!
- Atunci mai stai pe aici si cer si pentru tine!
Am crezut ca mor instantaneu, toata ziua si noaptea urmatoare ma busea rasul din cinci in cinci minute, e una din experientele de viata de neuitat.

*

Congres in Grecia.
....
romanii ajunseseram primii in holul hotelului...
vedem langa usa o pereche de papagali Ara superbi care spuneau fiecarei persoane care treceau pe langa ei "Kali merrrra!". Brusc am simtit cum se desteapta in noi dorinta de a aduce un strop de romantism in patria filozofiei reci si a sofismelor, asa ca 2 colegi s-au dus tintit la zburatoare si au inceput sa repete: "Sugi p***!". Ei spuneau "Sugi p***!", papagalii spuneau "kali merrra!". Si tot asa de vreo 20 de ori.....
incep sa vina celelalte delegatii. ...
cand deodata auzim urarea romaneasca rostita anterior.
Evident, am inceput sa radem, dar asa, mai cu teama, incercand sa ghicim pe fetele celorlalti daca intelege careva ceva. Am primit confirmarea ca totul era in regula de la 2 membre ale delegatiei sarbe care, cazute in admiratie, incercau sa imite ce ziceau papagalii, convinse ca asta era salutul local si strigau una la alta "Sujiii pou'ahh!" cu incantarea pe care doar turistii tembeli o pot avea.

:))

*

- Doamna doctor, imi e jena, dar va spun ca de la o vreme imi cam miroase pasarica!
- Eeee, nu zau! Dar cu apa si sapun ai incercat?
- Haideti, d-na doctor, ca am ajuns sa ma spal jos si de 3-4 ori pe zi si imi miroase din ce in ce mai tare!
- Hai pe masa, sa vedem ce ai!
Pentru orice era pregatita doamna doctor, dar nu pentru asa ceva. Cu ochii plini de lacrimi si tremurand din lipsa de aer se infige in fofo mic si puturos si extrage nici mai mult nici mai putin de 7 tampoane O.B. in stadiu avansat de putrefactie.
- Draga mea...nu mai stiu cum te cheama...nici pe mine nu mai stiu cum ma cheama...de ce dracu' ti-ai pus 7 tampoane deodata?
- Dar nu am pus d-na doctor 7 deodata! Ce-s tampita? Le-am pus pe rand, unul pe zi! De cand mi-a inceput ciclu'!
- Si de ce nu le-ai mai scos?
- Sa le scot? De ce sa le scot? Nu se resorb???!!
- Mai fata, cum sa se resoarba? Cum sa crezi tu asa o prostie?
- Inseamna ca am fost putin derutata de reclama, d-na doctor!

(nota: pacienta era studenta la medicina in ultimul an)

*

Mic dictionar argotic romano-moldo-rus:

patan - pustan, ciutan, amic...

suka - este transpunerea in rusa a mult mai cunoscutei bitch...inseamna exact "catea" si e folosit in toate sensurile cunoscute

soska - sugatoare...atat suzeta ca device cat si m*ista ca indeletnicire

hui - p*la

pashol na hui! - cei care ati citit Ivan Turbinca nu veti avea probleme reale la traducerea acestui indemn - practic se inlocuieste turbinca cu sulica. La mare graba se poate scurta semnificativ si devine Hui'nea!

pidar/pidarast - poponar, poponaut, homalau, gaozar, bulangiu

izvar - vin fiert. Nu obisnuitul vin fiert studentesc cu 2 linguri de zahar si 3 boabe de piper la litru de posirca ci vin negru vartos cu zahar si piper in parti egale. Cei care supravietuiesc primului pahar devin fani pe viata (bine...nici nu mai traiesc chiar asa de mult dupa aia)

holera! - cel mai corect au tradus turcii: siktir!

* * *

Multumiri Dlui Duce de Crangasi, care mi-a imprumutat cartea!

2 comentarii:

Iaţcu spunea...

eee
sa inteleg ca ti-a placut.
eu am ris si cu gura...

Bogdan spunea...

senzational..."Nu l-am sunat pe bou' de Tase...l-am sunat pe tata..." :))