marți, 22 aprilie 2014

Cum mi-am infrant eu teama de cabinetul stomatologic

Dintisorul meu mic si fragil de lapte se misca. Nici nu vreau sa mai mananc de teama sa nu imi cada si sa-l rontai odata cu mancarea. Este dintisorul meu.. de ce, de ce se misca?
Ai mei ma incurajeaza sa il misc continuu, dar nu vreau! O sa cada si cum am sa mai rad eu fara dintisor?
Atunci, tata a legat bine dintisorul cu ata dentara de un capat si celalalt capat al atei l-a legat de clanta usii. Si a inchis usa. Dintisorul a zburat din gurita mea, fara sa stiu ce s-a intamplat. Am inceput sa plang, curgea sange si eram speriata.
- Si .. dintisorul meu .. tati, unde este?

Tata mi-a pus dintisorul in manuta si mi-a zis sa am bine grija de el, pana imi va creste urmatorul. Apoi a luat un tifon, a pus putina apa calduta si l-a aplicat in locul dintisorului. Imediat s-a oprit sangerarea.
- O sa zambesti mai frumos cu noul dintisor ce iti va creste, ai sa vezi!

Evident ca a mai cazut un dintisor, a crescut un altul, a crescut stramb, a mai cazut unul si tot asa. Astfel ca tata m-a luat de manuta si m-a dus la un cabinet stomatologic. Nu voiam sa merg, tot drumul am incercat sa fug din mana lui, dar nu am reusit. Stiam ca o sa ma doara, doar a durut si atunci cu ata dentara. Iar doctorul cu siguranta nu o sa fie atat de rabdator si atent cum a fost tata. Nu, nu, nu si nu! Nu vreau la dentist!!

Pe drum, am trecut prin fata unui magazin de biciclete. Si, mai in gluma, mai in serios, i-am spus:
- Daca imi cumperi bicicleta o sa fiu cuminte la doctor.
- Bine, a zis tata. Iti cumpar bicicleta, mergem in parc si ne plimbam apoi.

Pe scaun, numai biciclete aveam in fata ochilor. Nici nu stiu cand a zis doamna doctor ca a terminat. Si nici nu am fost atenta la nimic altceva din acel cabinet.
Asa mi-am infrant eu teama de cabinetul stomatologic: am primit un cadou frumos. Pentru ca o saptamana mai tarziu a venit si bicicleta, nu a fost doar o promisiune in pripa. Cred ca este foarte important sa stimulezi copilul intr-un mod placut. Indiferent ca stimulul este pentru a-i invinge anumite temeri, pentru a invata sau pentru a face curat in camera.

Asa-i ca iti amintesti si tu de metoda de scoatere a dintisorilor de lapte cu ata dentara? Cred ca toti am ramas asa cu o teama de cabinetele stomatologice in urma acestei metode. Dar vremurile s-au schimbat, tehnica a evoluat, inclusiv tehnica dentara si nu avem de ce sa ne fie teama.
Pentru orice copil este important sa-si formeze un obicei de igiena zilnica, sa invete ca este important sa aiba grija de el, sa se trateze si periodic sa faca o vizita la stomatolog. Dentfix vine in intampinarea copiilor cu servicii de stomatologie pediatrica, servicii care includ si masuri de consiliere.


Stiti ce am gasit eu pe site-ul lor? Doua filmulete dragute si educative cu iepurasul mov Ricky: Prima vizita la dentist si Ricky se spala pe dinti. Genial. Nu m-as fi gandit la asa ceva.


A urmat aparatul dentar. Yeah :( Un aparat mobil, din acela pe cerul gurii .. pe care cred ca nu l-am purtat nici macar o zi. Nicio bicicleta din lume nu ma mai ajuta.
Am crescut, am vazut ca dintisorul meu stramb imi da un farmec aparte, dar totusi imi doresc sa rad si eu frumos, sa fie dintii toti drepti si albi .. si mi-am infrant singura teama de cabinetul stomatologic. Am realizat ca mergand la medic o sa am un zambet mai frumos, sanatos si toata lumea o sa ma iubeasca.
Asadar, ma las invinsa de teama sau o inving?

Totodata, DentFix ofera servicii de ortodontie, protetica, paradontologie, chirurgie orala, implant dentar s.a. Nu trebuie sa fii copil ca sa mergi la ei la un control periodic obisnuit. Te vor primi cu multa atentie si caldura, te vor sfatui, te vor educa si te vor trata corespunzator.

Niciun comentariu: