joi, 29 noiembrie 2012

unitati de stocare

Cand ma gandesc la unitati de stocare imi amintesc de proiectul meu de licenta. Sa va povestesc.
Mai aveam doar un weekend inaintea termenului limita de predare a lucrarii de licenta. Lucrarea era aproape gata: doar concluziile si imbunatatirile mai ramasesera de redactat cand, in noapte tarziu, poc.
S-a busit PC-ul meu, si am ramas fara lucrare.
Am sunat un prieten student la automatica, dar din pacate nu putea sa vina sa vada despre ce e vorba pana duminica seara .. iar eu luni trebuia sa predau lucrarea.
S-a rezolvat totul cu bine pana la urma. Aveam primele doua capitole salvate pe discheta, capitolul al treilea era listat si aveam inca notitele facute de mine si de profesor asupra capitolului patru, si ultimul. Plus de asta era proaspat in mintea mea. Am reusit sa-mi rescriu lucrarea de licenta in acel weekend. Noroc cu discheta.
Asta se intampla in urma cu 6 ani de zile. Tehnologia a evoluat rapid. Astazi nici nu mai exista unitate floppy pentru modelele noi de PC-uri. Si trebuie sa ne adaptam rapid.

De atunci m-am invatat minte si toate documentele importante le pastrez bine: pe stick cele care sunt in editare sau cu care lucrez des; sau pe hard disk extern pe cele pe care le accesez mai rar, foarte rar.
De atunci urmaresc fiecare magazin online de IT & C si nu numai, sa aflu tot ce este nou in materie de unitati de stocare, de tehnologie, de orice aplicatie sau orice lucru imi poate face viata mai placuta si usoara.
Unitatile de stocare au evoluat rapid, de la discheta mai ieri la hard disk extern.
Acum ceva vreme am vrut sa-mi achizitionez un hard disk extern si am tot cautat in magazine hard disk extern la promotie; pana am gasit oferta potrivita pentru nevoile si resursele mele, si am achizitionat hdd-ul extern. Micut, 500 GB, USB 3.0.

Cred ca in curand, foarte curand, in viitorul apropiat unitatile de stocare vor fi minuscule, cat o cartela de telefon; insa vor avea o memorie de elefant. Cei 500 GB ai mei vor fi .. nimic.
Si chiar mai mult de atat .. in viitor vei avea posibilitatea sa stochezi datele direct pe retea, pe internet, pe un server .. si sa le poti accesa de oriunde te afli.


Articol scris pentru etapa 27 a concursului SuperBlog 2012; si povestea cu lucrarea de licenta este cat se poate de reala.

Niciun comentariu: