joi, 24 aprilie 2014

Primavara si analizele de rutina

Tu ai grija de sanatatea ta?
Iti faci analizele de rutina cel putin odata pe an?
Mergi la medic pentru controlul periodic?

Eu am invatat de mica de la bunica ca este mai bine si mai usor sa previi decat sa tratezi.
Cum previi? Este simplu: alimentatie sanatoasa, miscare, igiena si ingrijire personala.
Tot bunica imi spunea: Un mar pe zi tine doctorul departe. Imi plac merele, merele verzi. Dar la fel de sanatoase sunt multe alte fructe. Legumele de asemenea. Foarte important pentru sanatatea noastra este consumul de lichide. Si asta spun din propria experienta. Aici nu are rost sa intru in amanunte, vreau doar sa atrag atentia si sa va rog sa va ingrijiti in primul rand de sanatatea voastra. Ea este cea mai importanta.


Pentru inceput iti alegi un medic si/sau o clinica buna. Spre exemplu Hilmi. Iti faci niste analize de rutina si in functie de rezultatele acestora continui investigatiile pe o specialitate anume. Eu am fost la ei la dermatologie. De fapt, dermato-cosmetica. Am ajuns cu un voucher achizitionat online si mi-a placut mult.
Cred ca unii dintre voi imi cunoasteti povestea. Pe scurt: 2010 - 1 Mai - soare - plaja - Vama - inapoi in Bucuresti - Spitalul de Urgenta - diagnostic: alergie la soare. Probabil daca inainte sa plec in Vama ajungeam la medic pentru un control obisnuit si luam cu mine o crema de protectie solara pentru tenul sensibil nu mai ajungeam aici.
De atunci, cum ma vede soarele la fata, imi apar multe multe bubite pe fata, tenul pare uscat, deshidratat si ma mananca toata pielea. Am zis atunci ca tratamentul dermato-cosmetic ma va ajuta. Si da, m-a ajutat putin si atunci pe moment. Tenul meu este foarte sensibil si alergia la soare inca exista. De aceea stiu ca trebuie sa ma tratez si sa am grija ce creme de fata folosesc, sa am grija cum si cat ma expun la soare.. Previn si nu voi mai avea alergia pe fata mea. :)
Si acum, ca a venit primavara, este foarte important sa am grija de acest aspect.

Iesim din iarna lipsiti de vitamine si este necesar sa avem grija de sanatatea noastra. Un set de analize ne poate indica ce deficiente avem si noi le putem indrepta la timp. Poate este o problema de calciu, de magneziu sau potasiu .. este bine sa stim din timp sa ne putem indrepta.
Aveti grija de voi, de sanatatea voastra. Toate celelalte (si bani si case si copii ) se fac daca suntem sanatosi.

Niciun comentariu: