sâmbătă, 26 octombrie 2013

Jocuri

Intotdeauna mi-a placut sa ma joc.
In copilarie stateam pana seara tarziu in fata blocului cu copiii si ne jucam.
Leapsa;
V-ati ascunselea;
Tara, tara, vrem ostasi;
Elasticul;
Un doi trei la perete, stai;
Imparate Luminate cat e ceasul?;
Frunza;
Tarile sa vina la razboi; s.a.

O amintire frumoasa am de la jocul cu tarile. Eram micuta si am intrat in joc cu copiii mai mari. Eu nu stiam pe atunci prea multe tari, sa nu mai vorbim de capitala fiecareia. Am invatat capitalele importante atunci si cateva zile mai tarziu am primit un atlas geografic scolar de la o fata mai mare.
Cat mi-ar placea sa mai vad astazi copiii jucandu-se in fata blocului, sarind coarda, sotronul.

Anii au trecut, am crescut, am ajuns liceeni si am invatat urzeala adolescentilor:
cum sa minti un profesor ca sa-ti motiveze absenta;
cum sa copiezi la teza;
cum sa-i atragi atentia baiatului/fetei de care iti place;
cum sa-ti convingi parintii sa te lase toata noaptea la o petrecere; etc.

Prima iubire, primul sarut, prima despartire, prima betie.....
Viata este o lupta si fiecare experienta a noastra este o lectie invata la Scoala de Lupta. Unii invata foarte bine si iau note mari; altii copiaza, iau note mari si in final nu raman cu nimic; iar cei mai norocosi dintre noi nu se omoara cu invatatul, sunt indiferenti, dar castiga aproape fiecare batalie.

Anii au trecut si nici nu ne-am dat seama cand am intrat in lumea adultilor.
Interviuri, job-uri, bani, relatii, minciuni, compromisuri. Da, compromisuri. Cu totii facem compromisuri. Stim cine suntem, ce ne dorim si ce meritam si totusi exista compromisul in viata noastra.
La scoala, la serviciu, in familie, in relatie.
Nu cred ca exista scut de aparare in fata compromisului. Ai niste principii de viata si in functie de ceea ce iti doresti de la viata si de ceea ce iti ofera lumea inconjuratoare iei anumite decizii si faci anumite compromisuri.

Compromisul este o concesie, un acord bazat pe cedari reciproce. Din pacate nu intotdeauna exista reciprocitate. Faci un compromis de dragul cuiva sau faci un compromis pentru ca ceea ce iti  doresti tu de fapt contravine legilor societatii in care traiesti. Sau poti sa faci un compromis tu cu tine.
De cele mai multe ori atunci cand faci un compromis il faci pentru a obtine ceea ce ai nevoie, ceea ce iti doresti si totodata pentru ca sa le oferi implinire oamenilor dragi din viata ta pentru ca esti atent si la nevoile lor.
Intr-o relatie compromisul ar trebui privit ca o negociere, ca un parteneriat, in niciun caz ca o impunere. Si atunci relatia creste frumos si armonios. In 2010 de ziua mea am iesit sa beau cu niste oameni tare faini. Si am primit o carte cu o dedicatie speciala: "Sa fii iubita de cine vrei tu si sa nu faci prea multe compromisuri pentru asta."
Cred ca este foarte important in viata sa stii cand sa faci compromisuri si ce compromisuri sa faci. Si mai mult de atat sa nu ai regrete si sa fii implinit si multumit de deciziile pe care le iei.
Iar daca reusesti sa-ti pastrezi in jocul vietii tale de adult zambetul de copil, lumina din privire, bucuria copilului care se juca fara nicio grija, esti un fericit.

Eu mi-as lua aparatul foto si as pleca de nebuna in lume. Si totusi sunt aici.
Mi-ar placea sa lenevesc dimineata in pat, cu o cana mare de ceai aromat si o carte buna. Dar totusi ma duc la serviciu. Pentru ca am nevoie de bani ca sa imi cumpar carti sa citesc, nu? Si din pacate nu ma plateste nimeni doar pentru a citi o zi intreaga.

Pentru ca am amintit de lectura, sunt sigura ca ati auzit de "Jocurile foamei". Poate ati citit cartea de Suzanne Collins, daca nu cu siguranta ati vazut filmul.
"Jocurile foamei" este un concurs sangeros, televizat si urmarit de toata lumea. 24 de tineri sunt trimisi in salbaticie si doar unul dintre ei se va intoarce acasa viu.


Am vazut pe Discovery Channel un joc asemanator. Doua persoane, un barbat si o femeie, care nu se cunosc dinainte, sunt lasate in salbaticie timp de trei saptamani. Fara apa, fara mancare, fara haine. Si totul este filmat. Este o provocare imensa. 
Tu ai intra intr-un astfel de joc? 
Imi place sa cred ca as supravietui in salbaticie. M-am uitat mult la emisiunile lui Grylls. Born Survivor. Stiu ca nu ma pot compara, dar instinctul de supravietuire exista in fiecare din noi. Si daca cunosti cateva secrete poti sa iesi invingator. 
Caci, ceea ce nu te omoara .. 



Articol scris pentru concursul SuperBlog 2013.

Niciun comentariu: