marți, 8 octombrie 2013

o dimineata sanatoasa

Tanti Maricica s-a pensionat. De cateva luni, insa eu am aflat abia ieri. Am observat eu ca are mai mult timp liber, dar nici prin cap nu imi trecea ca are varsta de pensionare. Nu arata deloc.
Ieri a implinit 60 de ani. A venit la noi cu un platou cu prajituri din alea cum numai ea stie sa faca. Si am stat de vorba cateva minute bune. Asa am aflat eu ca s-a pensionat.
Am intrebat-o ce secret detine pentru a arata asa bine la varsta ei, pentru fericirea pe care o emana, pentru energia pe care o are. 
Am avut grija intotdeauna de mine, de sanatatea mea, de sanatatea celor dragi mie!, a fost raspunsul ei. 

Micul dejun este sfant la mine in familie. De la bunicul am invatat. Dimineata la masa bunicul isi taia 10 felii de paine, intindea bine untul pe ele si punea miere sau gem. Ce placere imi facea sa-l vad mancand asa felie dupa felie, si imi facea si mie pofta si cat de sclifosita eram la mancare nu exista dimineata sa sar peste micul dejun. Aveam langa feliile de paine cana cu ceai cald sau lapte cu cacao, uneori compot sau suc natural de fructe proaspat de la bunicul din curte. 
Anii au trecut dar am aceeasi 'nebunie' dimineata: sa mananc bine si sanatos. Si asa mi-am crescut si copiii si sunt tare mandra de ei acum. Sunt sanatosi, frumosi, fiecare pe drumul lui la casa lui. Cand erau mici am cumparat un storcator de fructe si in fiecare dimineata ma trezeam inaintea lor si le pregateam micul dejun. Sucul de fructe (si legume uneori) le dadea energie pe o zi intreaga. Eu nu le-am dat niciodata vitamine pastile, sucul proaspat le avea pe toate. 
Sunt mandra ca au pastrat stilul de viata sanatos. Si astazi cadou de ziua mea mi-au luat un storcator modern si performant: storcator presare la rece

M-am suparat un pic ca au dat o groaza de bani pe el si doar aveam storcator, ce-mi trebuia mie unul asa fitzos? Dar cand au pomenit de nepotei..m-am linistit imediat. O sa vina nepoteii sa stea la mine cat sunt ei plecati si trebuie sa le dau cel mai bun suc de fructe dimineata. 
Storcatoarele Hurom au un nou sistem Slow Squeezing System. Ele folosesc presarea la rece la viteza mica astfel fructele si radacinoasele sunt stoarse natural, pastrand culoarea si gustul, fara frecarea, incalzirea si aerarea sucului cum este in cazul storcatoarelor centrifugale. Prin folosirea noii tehnologii de stoarcere Slow Squeezing System se poate extrage suc atat din fructe si legume cat si din frunze, iarba de grau, germeni si radacinoase. 
Plus ca mi-au spus ca l-au luat dintr-un magazin online la oferta. Sper sa fie intr-adevar bun, sa merite efortul pe care l-au facut copiii mei. 

Bineinteles, draga mea, pe langa micul dejun sanatos am grija de mine si altfel. Am grija sa nu pun toate prostiile la suflet si sa ma stresez din orice. Merg des la munte sa ma relaxez. Fac miscare: nu merg eu la sala la varsta mea, insa merg mult pe jos, fac treaba in casa si de 2-3 ori pe saptamana fac cateva exercitii fizice. 


Am sa urmez exemplul Maricicai si am sa incerc si eu sa adopt un stil de viata sanatos. Am sa inlocuiesc cafeaua cu sucul de fructe proaspat. Si voi manca consistent dimineata de acum. Si voi merge si eu mai mult pe jos. Si cred ca am sa plec la munte, mai ales ca imi e dor de o plimbare la munte. Si..no stress? Asta o sa fie cel mai greu lucru.

Articol scris pentru concursul SuperBlog 2013.

2 comentarii:

Alina spunea...

Buna idee ai avut pt articol.. imi place articolul tau.

Raluca U. spunea...

Multumesc. Ma bucur ca iti place.