luni, 11 martie 2013

guest post - sa daruim carti


Zilele trecute am anuntat un concurs pe blog. De ceva vreme imi doream sa fac un concurs la mine pe blog, nu prea stiam cum sa incep..si intr-un final m-am hotarat. Am ales o carte de la mine din biblioteca, si am decis sa o ofer in dar unui cititor al blogului meu. Emil Calinescu s-a aratat incantat de ideea mea; si a scris un guest post. 
Un articol cu si despre carti si cadouri, de Emil Calinescu:

Am discutat in dese randuri la mine pe blog. Nu mai stau sa caut articolul, zic aici pe scurt 3 caracteristici principale:
1.      Imi place sa fac cadouri care vor ramane in timp. Din acest motiv evit sa fac cadou sticle de bautura, parfumuri ori alte chestii perisabile. Vreau ca omul respectiv sa-si aminteasca de mine printr-un cadou.
2.      Cadoul sa-l reprezinte atat pe el, cat si pe mine. Majoritatea fac cadouri care-i reprezinta doar pe ei (cei care daruiesc), uitand ca trebuie sa reprezinte si pe adresant. Totusi, a cauta un cadou care sa reprezinta doar pe cel care-l primeste nu este de dorit. Din acest motiv am evitat tot timpul sa fac cadou icoane ori alte obiecte religioase. Pur si simplu nu doresc ca cineva sa-si aduca aminte de mine prin intermediul unor asemenea obiecte.
3.      Daca pe cadou poti sa scrii este perfect. Poti sa-i faci unui om cadou un ceas, o chestier de pus pe birou, orice… Peste 2 ani chestia aia a ramas insa numele celui care a facut cadoul s-a pierdut. Nu va bazati pe memoria oamenilor, s-ar putea sa aveti surprise J

Din acest motiv unul dintre cele mai frumoase cadouri este cartea. Corespunde perfect celor 3 puncte anterioare. Iti lasi frumos o dedicatie (daca le ai cu asa ceva efectul s-ar putea sa fie mult mai mare), daruiesti omului cartea, iar aceasta va ramane la el in biblioteca ani de zile. Daca ai stiut cum sa alegi cartea acesta o va citi si se va bucura de ea. Daca nu, nu-i asa grav: daca omul nu e nesimtit va pastra cartea si isi va aminti de tine prin intermediul ei.

Legat de carti, am daruit mai demult o carte unei amice. Ea s-a bucurat enorm cand a primit-o. Replica ea m-a umplut de bucurie: daca mi-ai facut cadou o carte inseamna ca ma consideri culta si intelectuala; multumesc. Frumos spus. Si cat se poate de adevarat. Atentie insa ce carte daruiti: s-ar putea ca unele sa fie interpretate gresit. Sa va dau 3 exemple de carti, 2 le-am facut cadou, a III-a am intentionat:

1.      Am daruit unei amice cartea M-AM HOTARAT SA DEVIN PROST. Pe carte am scris: de la un blond natural catre o blonda vopsita. Nu s-a suparat, tipa are simtul umorului foarte dezvoltat. A citit acea carte toata familia ei. Au savurat fiecare rand. Normal ca m-am bucurat enorm.
2.      Unei amice, mai credincioase, i-am facut cadou BIBLIA OPTIMISTULUI. Tipa e religioasa, io-s optimist. Merge J
3.      Tipei de la punctul 1 am vrut initial sa-i iau cartea PREA MULTE BLONDE. Am zis ca interpreteaza negative si ca va crede ca vreau s-o omor :))

In general cand primesc carti, fie si castigate, rog pe cel care mi-a dat cartea sa-mi scrie pe ea. Sa stiu de la cine este.

Si acum partea frumoasa: ma bucur de initiative Ralucai de a darui carti. O felicit pentru asta si o incurajez sa nu se opreasca aici. Fie ca eu sau altcineva va fi castigatorul, ma bucur ca cineva face astfel de concursuri (cum se zice pe twitter, #pebaniiei).

Nu inchei fara sa ma prezint. Emil Calinescu sunt, triplu blogger. Scriu alternativ pe: http://emilcalinescu.eu/ , http://emilstudentulminune.wordpress.com/ si http://minunat.eu/ .

Salutari CULTE tuturor si multumesc pentru gazduire J

Ps: Reinnoiesc indemnul din titlu: hai sa incercam, atunci cand facem cadouri, sa daruim carti. Macar datorita argumentelor enuntate de mine J


5 comentarii:

iatcu spunea...

am un juvete de cupa. merge?

raluka spunea...

merge:) doar sa-i gasim dama potrivita;)

Alexandra Ali spunea...

Imi plac motivele pentru a darui carti. Cam la aceleasi ma gandesc si eu cand fac astfel de cadouri. Fain concurs!

Ceasuri Curren spunea...

Pentru un barbat, ceasul ramane in topul preferintelor ca si cadou

Raluca U. spunea...

Nu neaparat. Sunt si barbati care indragesc cartile, ba mai mult... o carte in plus nu strica niciodata... pe cand ceasuri, cate poti purta?