vineri, 14 martie 2014

Placerea de a citi

oricum si oriunde.

Ador lectura, se stie. Daca as putea sa stau toata ziua si sa citesc ce imi place mie, as fi cea mai fericita. Acum cu siguranta va intrebati de ce nu pot face acest lucru.
Raspunsul vine simplu: pentru ca am nevoie de apa, de mancare, de haine, de energie electrica si altele. Pentru toate acestea am nevoie de bani si nimeni nu ma plateste pentru a citi toata ziua doar ce imi place mie. Cel putin eu nu am primit o asemenea oferta pana acum. Daca aveti voi una..astept detalii.

De asemenea, ador calatoriile. Ce placut este sa calatoresti citind sau sa citesti calatorind....
Citesc pentru mine, pentru a descoperi povesti interesante, pentru a ma pierde intr-o lume fascinanta, pentru a visa si a crede intr-o lume mai buna.
Imaginati-va doar cum e sa deschizi o carte si sa pasesti intr-o alta lume!


Citesc peste tot: in bus/metrou in drum spre serviciu, in drum spre diverse evenimente, in drum spre casa, acasa, in parc, in pub, in vacanta etc.
In vacanta este cel mai greu sa citesti. Sa cari o carte sau mai multe dupa tine.
Eu intotdeauna strecor doua carticele in bagaj. Nu stiu niciodata cat timp voi avea pentru lectura si daca termin cartea pe care o am la mine, ce fac? Da, este adevarat, pot cumpara una .. dar de ce sa nu fiu pregatita cu inca o carte de acasa?
Sunt persoana capabila sa scoata papucii sau gelul de dus din bagaje pentru a-si lua in locul lor o carte. Cateva zile pot umbla desculta, iar un sapun ceva gasesc eu unde merg. Si daca nu, cumpar; caci se gasesc pe toate drumurile geluri de dus. Insa o carte buna nu gasesc oriunde.


Daca la inceput tehnologia nu era in favoarea noastra, a umanistilor sa spun asa, iata ca cineva s-a gandit si la noi si a creat un eBook reader.



Sa tot citesc in calatoriile mele, dupa ce voi avea si eu unul. Acasa insa voi continua sa citesc carti in modul clasic, sa dau pagina, sa mai pun stick-notes pe anumite fragmente care imi atrag atentia in mod deosebit, sa adulmec mirosul cartii.

Magazinele ne intampina astazi cu tot felul de promotii si oferte atractive, dar noi umanistii suntem cam reticenti. Vrem sa pastram traditia de a citi o carte.
Totusi, un eBook reader are un mare avantaj: acela de a avea toata biblioteca cu tine in concediu. Si mai mult de atat, daca in aeroport vezi un panou publicitar cu noul roman al autorului tau favorit, il poti achizitiona si citi chiar atunci. Nu trebuie sa astepti sa te intorci din concediu si sa intri intr-o librarie sa-l cumperi sau sa gasesti coletul comandat la vecini.
Un alt avantaj este pretul cartilor electronice, acestea sunt ceva mai ieftine decat cartile clasice. Cateva achizitii si ai amortizat investitia facuta in magazin online cu eBook reader-ul . (Ce bine e sa fii economist!)


Acestea sunt cele mai importante aspecte in razboiul carte clasica versus eBook reader. Alte avantaje si dezavantaje precum sa fim eco .. Haideti sa fim realisti! Daca nu cumpar eu cartea cu pricina, o cumpara altcineva si un copac tot este taiat.

Nu am un eBook reader, dar imi doresc unul pentru ca am vazut cum este sa citesti electronic si imi place.
Cu toate acestea, nu am sa renunt vreodata la cartile clasice. Pentru ca imi plac bibliotecile mari, pline cu carti faine. Si pentru ca s-ar supara foarte tare bunica. Bunica a mai imprumutat carti de la mine ca sa le citeasca (carti cu povesti, basme si cartile lui Horatiu Malaele, Radu Beligan etc. ) si o sa mai imprumute.


Tu ce, cum, cand, unde si de ce citesti?


Articol scris pentru concursul Spring SuperBlog 2014.

5 comentarii:

Bogdan spunea...

Cu putina insistenta, cred ca si bunica s-ar putea obisnui cu book reader-ul :)) Eu, din pacate, citesc putin, pentru ca nu am mereu starea. Imi trebuie o stare anume ca sa intru in cartea aia, pentru ca efectiv intru si nu mi-e usor sa intru. Am avut surpriza sa am un timp foarte placut de citit cand imi asteptam un amic sa vina intr-un pub. Am stat aproape o ora si am citit (intamplator, aveam o carte la mine) acompaniat de o bere. Poate merge in multe locuri sa citesti, dar mi se pare important sa ai starea aia...

Raluca U. spunea...

Promit ca daca voi castiga eBook reader-ul la aceasta proba o voi invata pe bunica sa citeasca casti electronice! :)
Cat despre starea de a intra in lectura .. atunci cand este vorba de o carte buna, este imposibil ca dupa prima pagina sa nu te cuprinda starea aia .. :)

Raluca U. spunea...

*carti

Pinky Rainbow spunea...

Esti prima persoane pe care o aud spunand ca ar fi in stare sa renunte la numite lucruri din bagaj, pentru a face loc unei carti. Ce bine ar fi daca ar exista mai multi oameni ca tine... :*

Raluca U. spunea...

:) Ultima oara am facut asa in toamna .. cand am lasat slapii acasa si am pus cartea .. (probabil reuseam sa le inghesui ambele) .. si asa tare m-au batut balerinii, incat pe avion inapoi aproape ca mergeam desculta, insa aveam ce citi :) :)