luni, 29 octombrie 2012

echilibru

Sunt o fire echilibrata, si am incercat intotdeauna sa le impac pe toate si pe toti cat de bine am putut. Dar odata cu trecerea anilor, lucrurile se schimba - ne dorim mai mult, si facem mai mult si parca uneori nu mai putem lupta, resimtim oboseala....Ne oprim si ne uitam in jurul nostru, la locul in care am ajuns, la pozitia sociala pe care o avem, si parca nu suntem multumiti de noi. Nu ne recunoastem pe noi acolo.

In facultate dimineata mergeam la cursuri, iar dupa-amiaza fugeam la job. Imi placea ceea ce faceam, si nu mi se parea deloc greu sa fug de la cursuri la job sau invers, si apoi seara acasa, cu ai mei - sa povestesc, sa fac temele cu sora mea..sa fiu intr-o permanenta activitate. 

Tin minte, atunci cand eram mica parintii mei aveau timp sa mearga la serviciu, sa se joace cu mine, sa invete cu mine, sa gateasca si sa existe mereu curatenie in casa. Si aveau timp de concedii vara. 
Astazi, noi - generatia moderna - parca nu mai avem timp de nimic. Abia la sfarsit de saptamana daca reusim sa facem putina curatenie in viata noastra. Si asta daca nu ajungem sa lenevim de la prea multa oboseala acumulata in timpul saptamanii sau de la petrecerea de celebrare a sfintei zile de vineri.
Iar de concediu nu mai zic. Mai plecam in cate o excursie de week-end....
In timpul saptamanii lucram ore intregi peste program pentru a invata mai mult, pentru a fi mai buni la locul de munca si a primi laude, sau pur si simplu pentru ca avem atat de multe task-uri incat nu reusim sa le rezolvam in cele 8 ore de lucru/zi. 

Mai intreb cateodata "tu cum aveai timp, mama?"; "tu cum ai reusit?". Si nu gasesc un raspuns in care sa cred pe deplin. O sa vina vremea cand ai sa poti, o sa vina vremea cand ai sa stii ce este mai important si ai sa faci ceea ce trebuie. Oare? 
Dupa ce am terminat facultatea si m-am angajat full time ca economist, au inceput sa se dezvolte visurile mele, pe langa cunostintele profesionale. Vreau sa fiu buna in domeniul in care lucrez, sa valorific proiectele la care lucrez si sa se vada eforturile si munca depusa, cat si efectele si rezultatele acestora. Vreau sa fac o cariera, nu doar sa am un serviciu.
Dar totodata vreau sa am intr-o zi o familie, si vreau sa ma ocup chiar eu de educatia copiilor mei, asa cum cred eu de cuviinta, in niciun caz sa-i las sa creasca cu o bona..sau sa ii spuna bunicii mama. Bineinteles ca voi primi sfaturile bunicilor copilului, si voi accepta sa fie rasfatati si ingrijiti si de bunici. 
Vreau sa fiu buna in ceea ce fac, profesional vorbind, vreau sa dau tot ceea ce pot mai bun si mai mult; dar vreau sa fiu buna si in ceea ce fac acasa, o mama buna, o sotie minunata, o gospodina desavarsita, o fiica model. Vreau sa am succes in cariera, insa nu vreau sa ajung sa imi iau de lucru acasa, in loc sa fac temele cu copilul meu, nu vreau sa merg la intruniri de afaceri in loc sa merg la lectia de sport (dans, tenis, etc) a copilului meu. 
Oare cum as putea sa le fac pe toate?? 

Cariera este cea care iti ofera satisfactii de moment, familia este cea care te sustine si te motiveaza. Si asta se intampla atunci cand cei dragi te inteleg, si ai timp sa comunici cu ei, ai curaj sa iti recunosti esecurile, (pentru ca da, pe orice drum mergem si orice cariera ne construim, exista si esecuri). Trebuie sa ai puterea de a merge mai departe si sprijinul familiei pentru echilibru in viata. 

Trebuie sa ai un program bine stabilit, sa fii bine organizat, sa stii sa-ti gestionezi timpul, si sa iti gandesti si analizezi foarte bine prioritatile. Trebuie sa fii capabil sa delegi sarcinile, cui trebuie si cand trebuie, in asa fel incat sa poti verifica executarea lor si sa ramana timp pentru imbunatatiri si modificari acolo unde este cazul.
Sa inveti continuu, sa iti imbunatatesti continuu performantele. Sa participi la trainning-uri, la seminarii.
Dar sa pastrezi timp si pentru tine, si pentru cei dragi.
Si oricat de obosit esti seara, dupa ziua de lucru, aminteste-ti sa faci ceva placut pentru tine: sa asculti o melodie preferata, sa citesti 4 pagini dintr-o carte, .. te relaxeaza si stimuleaza, si practic te incarca cu energie pentru un somn linistit si o noua zis de munca.
Timpul este al tau, tu decizi ce faci cu el, un lucru e insa sigur: nu il poti intoarce.


Articol scris pentru etapa 12 a concursului SuperBlog 2012. 

Un comentariu:

momo spunea...

ah tu! gandesti prea mult in planul lumesc,,,unde totul este atat de trecator...