miercuri, 19 martie 2014

Vacanta mea

Stiti musicalul "Mamma Mia"(2008) cu Meryl Streep? Eu l-am vazut de cel putin trei ori si de fiecare data am visat la o poveste magica de iubire pe o insula greceasca.
Cred ca e timpul sa-mi implinesc visul, mai ales acum cand printul meu s-a dovedit a nu fi chiar al meu.
Acum este cel mai bun moment sa plec in vacanta mea speciala, in calatoria mea initiatica.
Si pentru ca sunt toata ziua online (chiar printul ma certa candva de acest fapt), dau cautare vacante recomandate. Circuite, croaziere .. ce frumos .. inchid ochii si ma gandesc la mare, soare, o insula linistita, muzica greceasca....Parca nu mai am rabdare. Stiu ca CND Turism organizeaza excursii faine, chiar si la cerere, asa ca intru pe pagina lor si caut vacanta la mare.

Mamma mia
Plec in Grecia
My my
Asta este vara mea!!

Pregatesc bagajele, dansand prin toata casa pe melodiile de pe coloana sonora a filmului mai sus amintit.
Am nevoie de o vacanta a mea. Am nevoie de soare, sa ma incarc cu optimism si buna dispozitie. Am nevoie de apa sarata a marii, sa plutesc pe apa si sa uit de toate. Sa astept rasaritul pe nisipul rece.

Sa stau pe plaja, sa ascult valurile marii si sa citesc o carte buna. Sa inchiriez o bicicleta sau un ATV cu care sa ma plimb pe toata insula si sa fac multe fotografii. Sa stau seara la o taverna sa beau un vin rosu si sa invat sa dansez Zorba.

Si gata si bagajele. Grecia, vin! Iar voi, ramaneti aproape.. Am sa fac Greece video blogging.

Am ales Insula Corfu. Pe langa relaxare si plaja, aici pot sa si vizitez ceva frumos.
Tot drumul am ascultat in casti doua melodii vesele: Happy a lui Pharell William si Gonna get over you a Sarei Bareille. Ajunsa in Igoumenitsa am traversat cu ferrybot-ul pe insula.
In prima zi am explorat doar plajele din apropiere: Dassia si Ipsos. Stau in Dassia, intr-un hotel micut, cu terasa si piscina. Personalul este amabil si saritor; iar iaurtul de la micul dejun este extraordinar de bun. Nu degeaba au grecii propria reteta de iaurt.
Am degustat multe mancaruri traditionale, printre care: souvlaki, sofritos (mancare specifica corfiota), gyros, saganaki (branza prajita), salate, prajituri. Atunci cand merg undeva imi place sa invat obiceiurile locului, sa urmaresc atent oamenii, sa-i cunosc si sa-i inteleg, sa mananc traditional, sa invat dansurile traditionale, sa incerc cat mai multe lucruri specifice zonei. Cred ca nu poti sa spui ca ai vizitat un loc, chiar si pentru o zi, daca nu ai gustat mancarea si bautura traditionala si nu te-ai imprietenit cu oamenii locului, nu ai dansat alaturi de ei.

Am prins o vreme asa frumoasa, un soare cald, prietenos si insula plina de turisti veseli.

Intr-una din zile am vizitat vechiul oras.
Palatul Achillion si Old Fortress.
M-am inflitrat intr-un grup mare de turisti sa ascult si eu povestea Palatului spusa de ghid.
Palatul a fost construit de imparateasa Elisabeta a Austriei (Sissi) la sugestia consulului austriac Alexander von Watzberg. A fost proiectat de arhitectul italian Rafaelo Carito, iar denumirea palatului vine de la eroul preferat al imparatesei, Achille. Sissi a hotarat sa inceapa o viata noua in Corfu, dupa ce fiul ei Rudolf a murit intr-un mod tragic.
M-a impresionat mult Palatul cu gradina lui imensa. Am vizitat Muzeul Sissi din Viena, stiam povestea imparatesei .. vazusem poze cu Palatul Achillion .. dar pana sa ajung acolo nu credeam ca ma poate impresiona atat.

Pentru ca nu puteam sta intr-un loc, in fiecare zi am fost pe o alta plaja. Am inceput cu Glifada, Agios Gordis si Issos, plaje despre care un coleg mi-a vorbit foarte frumos si mi-a bagat in capsor ca sunt un must see. Issos Beach mi-a placut cel mai mult. Este un loc linistit, usor rebel, dar foarte primitor.

Glifada

Agios Gordis

Issos

Dupa cum mi-am propus, am facut si o excursie. Am plecat la Paleokastritsa si de acolo am mers cu un mare grup de oameni, cu vaporasul pe Paradise Beach. Ne-au lasat pe plaja ziua intreaga, am luat pranzul pe plaja, iar spre seara ne-am intors. Nici nu visam eu la un barbecue pe plaja, asa ca acea zi a fost mai mult decat imi puteam dori vreodata.

Paleokastritsa

Paradise Beach

Cei de la hotel mi-au recomandat sa merg la Canal D'Amour. Este intr-adevar frumos, dar nu atat de frumos cum este la Cape Drastis. Dupa ce am descoperit acest loc de vis in Corfu, am fost acolo in fiecare zi din vacanta mea.
Imagineaza-ti: doar tu si marea, pe o stanca in mijlocul apei. De vis.

Cape Drastis

Pentru prima oara in viata mea, aici in Corfu am mancat fructul de cactus: este dulce acrisor si se serveste rece.
Asta inseamna pentru mine vacanta speciala: sa ma simt bine, sa vad locuri noi, sa cunosc traditia locului, sa-mi ramana in suflet si sa revin cu drag cu fiecare ocazie pe care o am.
Am avut vacanta de vis si m-as intoarce oricand in Corfu. Nu m-am indragostit de niciun grec, am fost doar eu cu mine si mi-a fost bine asa. Intr-un loc atat de primitor nici nu poate sa nu iti fie bine.
O vara intreaga sa stau in Corfu si nu m-as putea plictisi.

Articol scris pentru concursul Spring SuperBlog 2014.
Sursa acestui articol este chiar experienta mea la greci, in Corfu, in vara anului 2012.