miercuri, 16 octombrie 2013

guest post Man of Tai Chi

Aseara a avut loc vizionarea de presa a filmului "Man of Tai Chi". Razvan Ianculescu a fost la film si a scris pentru voi un articol frumos. 

Ştiam că Man of Tai Chi este un film cu bătăi, dar mi-am dorit să nu fie unul doar cu bătăi. Recunosc, atunci când am aflat că unul dintre personajele centrale este Keanu, m-am gândit putin la Matrix. M-am gândit că aş putea revedea lupte calculate, poate o parte de filosofie asiatică, poate nişte efecte senzaţionale, dar nu m-am gândit bine. Din păcate comparaţia între cele două nu-şi are rostul. 
Man of Tai Chi a fost un film doar cu bătăi. Un film clasic, o îmbinarea banală şi nefericită între  Asia şi Hollywood. Fiind una dintre cele mai eficiente arte marţiale interne,  Tai Chi m-a determinat să mă gândesc la control, la echilibru, la stăpânire. Abia aştptam să mă surprindă filmul cu împletirea de concepte. Nu a reuşit. Am urmărit un film previzibil. Un film construit ca acum 25-30 de ani: un anonim care ştie să lupte binişor ajunge foarte bun, întâmpină o greutate şi se face băiatul rău, dar revine şi îndreaptă lucrurile mai ceva ca Steven Seagal.
Mie îmi plac filmele cu esenţă şi care neapărat vin cu ceva nou. Din păcate Man of Tai Chi n-a adus nimic. Nici dialoguri interesante, nici acţiune care să te ţină în priză, nici poveste, nici final surprinzator. Un Tigru care a renunţat la tradiţie în favoarea banilor, dar care-şi dă la timp seama că a greşit şi redevine băiatul bun.
Am retinut însă  şi câteva idei interesante, care-au avut episodic legătură cu desfăşurarea acţiunii. Una dintre puţinele idei bune: tradiţia poate fi împletită cu modernul într-o lume civilizată.  Am mai prins ceva interesant: puterea nu înseamnă control. Chiar dacă puterea creează impresia de control, cele două concepte nu trebuie confundate. Controlul este şi va rămâne echilibru, iar puterea este şi va rămâne doada pierderii echilibrului interior.
Una peste alta, Man of Tai Chi nu este un film pe care l-aş mai revedea.

Multumim Razvan. 

Filmul "Man of Tai Chi" este distribuit de Ro Image 2000 si poate fi vazut din 18 octombrie in cinematografe. 

Un comentariu:

Razvan Ianculescu spunea...

Placerea a fost de partea mea, multumesc frumos pentru invitatie!